Measures to build material environment for children aged 5-6 to discover science at kindergarten schools in Lap Vo district, Dong Thap province
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
Building a physical environment for children to explore science is an extremely important task in the process for preschool education goal, towards developing their cognitive capacity by experiencing the surrounding environment in various forms. This also helps to meet their needs and interests under the motto "learning by playing, playing through learning", promoting all potentials and personalities. The article mentions the concepts of the physical environment, the principles of building a physical environment for children aged 5-6 to explore science and points out the difficulties in this task. The article also proposes measures to build the target environment, such as: promoting real local conditions; closely coordinating with young families; choosing toys based on children's interests and promoting children's ability to make toys. These measures will contribute to improving the effectiveness of the design of the physical environment for children in scientific discovery activities.
Chi tiết bài viết
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Từ khóa
Physical environmen, science discovery, 5 - 6 years old children.
Tài liệu tham khảo
Ministry of Education and Training. (2020). Preschool education program. Hanoi: Vietnam Education Publishing House.
Nguyen, T. T. H. (2008). Curriculum Organizing and implementing the Preschool Education program. Hanoi: Education Publishing House.
Nguyen, T. O., & Nguyen, T. X. (2008). Methods for preschool children to explore science. Hanoi: Education Publishing House.
Nguyen, A. T., & Nguyen, T. N. M. (2008). Curriculum for the psychological development of preschool children. Hanoi: Education Publishing House.
Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả
- Trần Nguyễn Thị Như Mai, Rèn luyện kỹ năng hợp tác cho trẻ 5-6 tuổi thông qua hoạt động khám phá khoa học ở trường mầm non , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 12 Số 1 (2023): Chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Nguyễn Thúy Diễm, Nguyễn Minh Ca, Giá trị phản ánh hiện thực của địa danh ở tỉnh Sóc Trăng , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 30 (2018): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Nguyễn Thúy Diễm, Nguyên nhân biến đổi của địa danh ở tỉnh Sóc Trăng , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 41 (2019): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn