Vận dụng lý thuyết chuyển hóa sư phạm của didactic Toán vào việc tìm tòi phát hiện lời giải các bài toán ở trường phổ thông

Tam Dao

Main Article Content

Abstract

This article aims to present ways of solving high school mathematical problems by using advanced mathematics, then simplifying the language to make them more accessible to learners so that they can use general solutions to deal with these mathematical problems and apply similar problem solving methods to new mathematical problems.

Article Details

References

[1]. Lê Thị Hoài Châu, Lê Văn Tiến (2003), Vai trò của phân tích khoa học luận lịch sử toán học trong nghiên cứu và thực hành dạy học môn toán, Đề tài NCKH cấp bộ, ĐHSP TP. HCM.
[2]. Đào Tam (2005), Giáo trình hình học sơ cấp, NXB ĐHSP Hà Nội.
[3]. TS. Chu Trọng Thanh (chủ biên), TS. Trần Trung (2010), Cơ sở toán học hiện đại của kiến thức môn toán phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.