Vận dụng lý thuyết chuyển hóa sư phạm của didactic Toán vào việc tìm tòi phát hiện lời giải các bài toán ở trường phổ thông
Main Article Content
Abstract
This article aims to present ways of solving high school mathematical problems by using advanced mathematics, then simplifying the language to make them more accessible to learners so that they can use general solutions to deal with these mathematical problems and apply similar problem solving methods to new mathematical problems.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Lê Thị Hoài Châu, Lê Văn Tiến (2003), Vai trò của phân tích khoa học luận lịch sử toán học trong nghiên cứu và thực hành dạy học môn toán, Đề tài NCKH cấp bộ, ĐHSP TP. HCM.
[2]. Đào Tam (2005), Giáo trình hình học sơ cấp, NXB ĐHSP Hà Nội.
[3]. TS. Chu Trọng Thanh (chủ biên), TS. Trần Trung (2010), Cơ sở toán học hiện đại của kiến thức môn toán phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.
[2]. Đào Tam (2005), Giáo trình hình học sơ cấp, NXB ĐHSP Hà Nội.
[3]. TS. Chu Trọng Thanh (chủ biên), TS. Trần Trung (2010), Cơ sở toán học hiện đại của kiến thức môn toán phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.
Most read articles by the same author(s)
- Tam Dao, Thi Linh Pham, Selecting and applying situations with STEM problems in Geometry teaching in high schools , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 4 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Tam Dao, Thi Bao Tran Pham, Designing and using real-world situations in the teaching of analysis grade 12 , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tam Dao, Exploring the links between mathematics contents and practice to help students identify and solve problems , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tam Dao, Van Bon Luong, Discovering new knowledge in teaching solid geometry by exploiting relationships with plane geometry , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tam Dao, Van Hieu Lam, Some methods of developing new problems from those in mathematics textbooks 4-5 , Dong Thap University Journal of Science: No. 18 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities