Exploring the teachers’ practices of corrective feedback in teaching Speaking: A case at an English center
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
As a teacher, providing corrective feedback is an opportunity to guide students toward success and help them achieve their full potential. By identifying areas where learners need improvement and offering guidance on correcting mistakes, teachers can help their students reach their full potential in English language proficiency. It is essential to deliver feedback in a constructive and supportive manner, focusing on specific areas for improvement rather than criticizing them. The paper explores teachers’ practices using corrective feedback in teaching Speaking at an English center. Twenty teachers participated in the survey to give their general understanding of Corrective feedback. The study gathered data from different sources: interviewing and observing three teachers in the Speaking classrooms. The findings discovered that teachers are aware of the vital of corrective feedback in teaching Speaking. There were judgments between teachers’ beliefs and practices. Recasts and Metalinguistic are two sorts of Corrective Feedback usually provided in this classroom at an English center.
Từ khóa
Corrective feedback, feedback types, feedback timing, teachers’ practices
Chi tiết bài viết

Bài báo này được cấp phép theo Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Tài liệu tham khảo
Brookhart, S. M. (2008). How to How to give effective feedback to your students. ASCD.
Bygate, M. (1987). Speaking. Oxford University Press.
Doughty, C. (2001). Cognitive underpinnings of focus on form. In P. Robinson (Eds.), Cognition and second language instruction, 206-257. Cambridge University Press.
Ellis, R., Loewen, S., & Erlam, R. (2006). Implicit and explicit corrective feedback and the acquisition of L2 grammar. Studies in Second Language Acquisition, 28(2), 339-368. https://doi.org/10.1017/S0272263106060141.
Fu, M. X., & Li, S. F. (2020). The effects of immediate and delayed corrective feedback on L2 development. Studies in Second Language Acquisition, 44, 1-33.
Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (2005). Teaching Practice Handbook.
Ha, X. V. (2022). High school EFL teachers’ oral corrective feedback beliefs and practices, and the effects of lesson focus. International Review of Applied Linguistics in Language Teaching. https://doi.org/10.1515/iral-2021-0213.
Harmer, J. (1998). How to teach English. Pearson.
Harmer, J. (2001). The practice of English language teaching (3rd ed.). Longman.
Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson.
Harmer, J. (2007). The practice of English language teaching (4th ed.). Pearson.
Kerr, P. (2017a). Giving feedback on speaking. Cambridge University Press.
Lyster, R., & Ranta, L. (1997). Corrective feedback and learner uptake: Negotiation of form in communicative classrooms. Studies in Second Language Acquisition, 19(1), 37-66. https://doi.org/10.1017/S0272263197001034.
Lyster, R., & Saito, K. (2010). Oral feedback in classroom SLA. Studies in Second Language Acquisition, 32(2), 453-498.
Rahmi, S. (2017). Types of corrective feedback used by four lecturers on students’ speaking performance. Inovish Journal, 2(2), 79-95.
Sarandi, H. (2016). Oral Corrective Feedback: A Question of Classification and Application. TESOL Quarterly, 50(1), 235-246. http://www.jstor.org/stable/43893813.
Sepehrinia, S., & Mehdizadeh, M. (2016). Oral corrective feedback: teachers’ concerns and researchers’ orientation. The Language Learning Journal, 46(4), 483-500. https://doi.org/10.1080/09571736.2016.1172328.
Sheppard, C. (1998). The role of feedback in the SLA process. Journal of Chiba University Eurasian Society, 1, 170-195.
Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả
- Trương Thị Ngọc Hiền, Phan Ngọc Thạch, Thực trạng quản lý hoạt động tổ chuyên môn tại các trường tiểu học ở thành phố Thủ Đức, Thành phố Hồ Chí Minh , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 03S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Phan Ngoc Thach, Graduate student in TESOL, Dong Thap University, Vietnam Truong Thi Tuyet Tuyet, Using team-based learning to teach English speaking skills for 11th graders at Nguyen Khuyen High School, An Giang Province , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 03S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Phan Ngoc Thach, Graduate student in TESOL, Dong Thap University, Vietnam Nguyen Mac Tu Khoa, EFL teachers’ perceptions and practices of professional development in Dong Thap Province, Vietnam , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 06S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Ngô Tuyết Trân, Phan Ngọc Thạch, Thực trạng xây dựng văn hóa nhà trường tại các trường tiểu học thuộc hệ thống giáo dục Vinschool ở Thành phố Hồ Chí Minh , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 14 Số 05S (2025): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)