Improving junior high school students’ knowledge of physiological change of puberty and safe sex (A case study at Thong Linh Junior High School, Cao Lanh City, Dong Thap Province)
Main Article Content
Abstract
In view of the sharp increase in abortions and unwanted pregnancies of adolescents, sex education and safe sex for students are publicly of great concern. However, these contents have not been instructed appropriately and comprehensively at junior high schools. Students’ knowledge of the psychological changes of puberty and safe sex is considerably limited, while they are in the phase of tremendous changes physiologically and psychologically, and somehow starting to be attracted by the opposite sex. This article addresses the survey results of students’ knowledge of psychological change of puberty and safe sex at Thong Linh Junior High School, Cao Lanh City, Dong Thap Province.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
physiological changes, students, knowledge of sex, safe sex, junior high school.
References
[2]. Thanh Hoàng (2014), “Quan hệ tình dục và mang thai ở tuổi vị thành niên”, Trung tâm Y tế Dự phòng Tiền Giang, 04/3/2014, http://soytetiengiang.gov.vn/YTDP/76/1101/2034/3152/Thong-tin-can-biet/Quan-he-tinh-duc-va-mang-thai-o-tuoi-vi-thanh-nien.aspx
[3]. Nguyễn Thị Tuyết Minh (2004), “Tìm hiểu nhu cầu thông tin về sức khỏe sinh sản vị thành niên qua nghiên cứu các thư gửi về chương trình “Cửa sổ tình yêu” của Đài tiếng nói Việt Nam”, Xã hội học, số 1 (85), tr. 54-65.
[4]. Thương Nguyên (2014), “Tuổi vị thành niên mang thai”, Nguyệt San Mạch Sống thuộc hệ truyền thông của BPSOS, 23/4/2014, http://www.machsongmedia.com/doisong/hanhphucgiadinh/360-tuoi-vi-thanh-nien-mang-thai.html
[5]. Bùi Thị Oánh (2008), Tâm lý học giới tính và giáo dục giới tính, NXB Giáo dục.
[6]. Đoàn Kim Thắng, Nguyễn Thị Văn, Phan Quốc Thắng (2002), “Nhu cầu giáo dục giới tính và sức khỏe sinh sản của HS phổ thông trung học: nghiên cứu trường hợp tại bốn trường nội thành Hà Nội”, Xã hội học, số 4(80), tr. 59-70.
[7]. Viện Khoa học Thống kê (2012), “Giật mình với tỉ lệ nạo, phá thai của HS, sinh viên”, 05/3/2012, http://vienthongke.vn/thu-gian/1237-giat-minh-voi-ti-le-nao-pha-thai-cua-hoc-sinh-sinh-vien.
Most read articles by the same author(s)
- Kim Ngoc Tran, Dong Thap University students’ perception and attitudes to the homosexual , Dong Thap University Journal of Science: No. 32 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Kim Ngoc Tran, Commentary on the trends of changing marriage and family: Orientations for the development and construction of the modern Vietnamese family , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 1 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Kim Ngoc Tran, Thực trạng tự học, tự nghiên cứu của sinh viên Trường Đại học Đồng Tháp trong đào tạo theo tín chỉ , Dong Thap University Journal of Science: No. 7 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thanh Phong Nguyen, Kim Ngoc Tran, People’s awareness on social work team in hospital (A case study in General Hospitals in Vinh Long and Dong Thap province) , Dong Thap University Journal of Science: No. 37 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities