Assessment methods of capacity-based learning outcomes in Teaching Informatics subjects at Dong Thap University

Thi Nhu Quyen Nguyen1, , Thi My Dung Nguyen2
1 Le Vu Hung Resources Center, Dong Thap University, Vietnam
2 Faculty of Mathematics and Informatics Teacher Education, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Assessment is an important task in teaching activities, demonstrating effectiveness, value and quality of the educational process. Assessing students’ learning outcomes is to detect strengths and weaknesses of both lecturers and learners for improvement. This task is essential to measuring individual progress and abilities. Those outcomnes are the basis for lecturers to innovate and improve plans, class organization, teaching methods and even learning content to achieve educational goals. This article is the result of the study on the learning, testing and evaluating process of Informatics students. We use comparison and contrast methods to assess students' learning outcomes with specialized subjects of Informatics at Dong Thap University based on two assessment groups: (1) learners’ individualization-prompted assessment, and (2) project-based assessment. The article presents the contents as follows: General introduction to the methods of testing and assessing students' learning outcomes; Organizing activities to test and evaluate the learning outcomes; Results; Discussion; Some suggestions for research problem.

Article Details

References

Bộ GD&ĐT, Vụ Giáo dục Trung học. (2014), Tài liệu tập huấn đổi mới kiểm tra đánh giá theo hướng tiếp cận năng lực học sinh các môn học.
Bộ GD&ĐT. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Tin học. Ban hành kèm Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT, ngày 26 tháng 12 năm 2018.
Hồ, C. H. (2019). Hướng dẫn dạy học môn Tin học trung học phổ thông theo chương trình giáo dục phổ thông mới. Hà Nội: NXB Giáo dục .
James, H. M. (Viện đại học quốc gia Virginia). (2001). Đánh giá lớp học - Những nguyên tắc và thực tiễn về giảng dạy hiệu quả. Allyn và Bacon London - Tokyo-Singapore.
Nguyễn, C. K. (2017). Giáo trình kiểm tra đánh giá trong giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Trần, V. H. (2014). Giáo trình đánh giá trong giáo dục. NXB Đại học Huế.
Trần, T. B. L. (2005). Quản lý dựa vào nhà trường con đường nâng cao chất lượng và công bằng giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Trần, T. T. O. (2014). Đánh giá kết quả học tập. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.