Currently developing management staff of primary schools in Hoa Binh district, Bac Lieu province

Thi Phuong Uyen Nguyen1, , Hoang Nam Dao2
1 Postgraduate, Dong Thap University
2 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

One of the decisive factors for education success is educational administrators team. They play a decisive role in the quality and educational effectiveness of each school and each educational institution. It is essential to building and developing a team of primary school management staff with sufficient qualities, capacity, professional qualifications and skills, their ability to solve practical problems for comprehensive education quality, meeting the requirements of primary education - the foundation level in the national education system and innovation requirements in the industrial era Modernization and modernization. Therefore, the author researched the current development of management staff in primary schools in Hoa Binh district, Bac Lieu province, as a basis to help schools come up with measures for improvement.

Article Details

References

Ban chấp hành Trung ương khóa XI. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện Giáo dục và Đào tạo, đáp ứng nhu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Huyện uỷ Hoà Bình. (2020). Văn kiện Đại hội đại biểu Đảng bộ huyện Hoà Bình lần thứ XII, nhiệm kỳ 2020-2025.
Nguyễn Văn Đệ (chủ biên), Phạm Mạnh Hùng. (2014). Giáo trình Phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Văn Đệ và Nguyễn Thanh Sang. (2016). Nâng cao chất lượng đội ngũ cán bộ quản lý các trường tiểu học huyện Thới Bình, tỉnh Cà Mau. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 21, 3-6. https://doi.org/10.52714/dthu.21.8.2016.367.
Phạm Văn Luyến. (2023). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý các trường tiểu học ở huyện Bù Gia Mập, tỉnh Bình Phước. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(02S), 15-28. https://doi.org/10.52714/dthu.12.02S.2023.1080.