Realities of teaching grade-1 experiential activities at primary schools in Cao Lanh city, Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
Studying Grade-1 Experienctial Activities at primary schools in Cao Lanh City, Dong Thap Province, we surveyed, interviewed teachers and superintendents, and observed some working classes in practice. Apart from positive results, we detected shortcomings regarding the coordination among the involved people, and the student management in running experiential activities. Thereby, we suggest that superintendents and teachers should better understand the significance of Experiential Activities and integrated instruction, identify and shape the activity formats, boost professional meetings, mobilize the educational resources appropriately as well as utilizing student supervising sheets for better teaching Experiential Activities Grade 1.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Experiential activity, experience, integrated instruction.
References
Bùi, S. T. (Tổng Chủ biên), Nguyễn, T. B. (Chủ biên), Vũ, T. L. A., Lê, T. L., & Trần, T. T. (2020). Hoạt động trải nghiệm 1 - Sách Kết nối tri thức với cuộc sống. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Đỗ, Đ. T., & Đỗ, T. Đ. (2016). Dạy học tích hợp trong môn Toán ở trường phổ thông, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 129, 15-19.
Nguyễn, D. Q. (Tổng Chủ biên kiêm Chủ biên), Nguyễn, T. T. H., Phạm, Q. T., & Ngô, Q. Q. (2020). Hoạt động trải nghiệm 1 - Sách Cánh Diều. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Phạm, M. H. (Chủ biên). (2013). Từ điển bách Khoa tâm lý học”. NXB Giáo dục học Việt Nam
Phan, T. N., & Lê, M. N. (2017). Kinh nghiệm và học trải nghiệm trong dạy học, Tạp chí Khoa học Giáo dục, 146 ,9-13.
Vũ, Q. T. (Tổng Chủ biên), Nguyễn, H. T. (Chủ biên), Nguyễn, T. H. L., & Lê, P. T. (2020). Hoạt động trải nghiệm 1 - Sách Chân trời sáng tạo. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Most read articles by the same author(s)
- Thi My Tra Le, Integrated teaching orientation at primary schools , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi My Tra Le, Approaches to improve students’ competence of self-study , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi My Tra Le, Một số giải pháp nâng cao chất lượng dạy – học môn Thủ công và Kỹ thuật ở bậc tiểu học, tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 7 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities