Current management of information technology application activities in teaching at high schools in O Mon district, Can Tho city

Ngoc Hieu Le1, , Minh Gian Pham2
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

For modern education innovation, the application of information technology in teaching has become an inevitable trend. This article presents the result of a survey on the current management of information technology application at high school teaching in O Mon District, Can Tho City. The survey subjects were 31 school managers through a Google Forms survey on a 5-level Likert scale and data processing using SPSS 26 software to assess the target outcomes. The result showed that high schools in the study area have implemented information technology application management in teaching and have initially achieved certain results, but there are still many limitations.

Article Details

Author Biography

Minh Gian Pham, Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Khoa Sư phạm Khoa học xã hội, Trường Đại học Đồng Tháp, Việt Nam

References

Đinh, T. T. H. (2023). Nâng cao hiệu quả quản lý ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trường tiểu học huyện Tuyên Hóa, tỉnh Quảng Bình. Tạp chí Thiết bị Giáo dục Việt Nam, 293(2), 14-16.
Hamidi, F., Meshkat, M., Rezaee, M., & Jafari, M. (2011). Information technology in education. Procedia Computer Science, 3, 369-373. https://doi.org/10.1016/j.procs.2010.12.062
Nguyễn, V. S., Trần, M. H., & Huỳnh, K. T. (2016). Công nghệ thông tin - Định hướng học tập, nghiên cứu và phát triển nghề nghiệp. NXB Xây dựng.
Nguyen, B. H. T., & Trinh, M. T. (2022). Measures to manage the application of information technology in teaching at secondary schools in Tran Van Thoi district, Ca Mau province. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 12(1), 149-157.
Nguyễn , H. H., & Lê , T. H. V. (2023). Biện pháp quản lí ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học tại các trường trung học phổ thông thành phố Sơn La, tỉnh Sơn La trong bối cảnh đổi mới giáo dục. Tạp Chí Giáo dục, 23(12), 47–52.
Quốc hội. (2006. Luật số 67/2006/QH11, ngày ngày 29 tháng 6 năm 2006, Luật Công nghệ thông tin.
Ratheeswari, K. (2018). Information communication technology in education. Journal of Applied and Advanced research, 3(1), 45-47.
Tạ, V. N. (2022). Measures to manage the application of information and communication technology in teaching in high schools in Don Duong district, Lam Dong province to meet the educational digital transformation era. Journal of Ethnic Minorities Research, Volume 11, Issue 1, 72-78.
Thủ tướng Chính phủ (2022). Quyết định số 131/QĐ-TTg ngày 25/01/2022 về việc Phê duyệt Đề án "Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022-2025, định hướng đến năm 2030".
Tô, X. G. (1997). Phương tiện dạy học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Trịnh, H. N., & Võ, N. D. (2023). Biện pháp quản lý ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở trường trung học phổ thông tỉnh Bình Định. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 33, 8-12. https://doi.org/10.52714/dthu.33.8.2018.600.