Current management of experiential activities for students in middle schools in Bac Lieu city, Bac Lieu province

Cong Khanh Tran1, , Ngoc Thach Phan2
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Foreign Languages Faculty, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Experiential education is considered an effective method to combine theory with practice, applying learned knowledge to real life. Organizing experiential activities for middle school students is a pioneering and important step in the process of comprehensively developing students' personalities. On surveying 139 participants (including 19 administrators and 120 teachers), the article presents the current situation of managing experiential activities for middle school students in Bac Lieu city. The survey results show that the effectiveness of implementing experiential activities is weak, and there is no in-depth direction during the implementation process. The result is a practical basis to propose measures for improvement on the concerned task in Bac Lieu city.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 về ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
Bùi, T. T. H. (2023) Quản lý hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp cho học sinh ở trường trung học cơ sở. Tạp chí Khoa học quản lý giáo dục, Trường Cán bộ quản lý giáo dục Thành phố Hồ Chí Minh, 02 (38), 78-83.
Châu, T. T. P., & Phan N. T. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động trải nghiệm cho trẻ ở các trường mầm non tại thành phố Bạc Liêu, tỉnh Bạc Liêu. Tạp chí giáo dục, 23 (số đặc biệt 11), 138-143.
Đặng, T. T. T. (2020). Quản lý hoạt động trải nghiệm cho học sinh trong các trường trung học cơ sở thành phố Hà Nội đáp ứng đổi mới giáo dục hiện nay. Luận án tiến sĩ, Quản lý giáo dục, Học viện Khoa học xã hội, Viện Hàn lâm Khoa học xã hội Việt Nam.
Đinh, T. K. T. (2014). Hoạt động trải nghiệm sáng tạo - Hoạt động quan trọng trong chương trình giáo dục phổ thông mới. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, M. H., Đặng, Q. B., Phạm, Đ. N. T., Đặng, B. L., Đặng, T. T. H., Lê, P. M., Trần, N. G., Trần, H. H., & Hà, T. T. (2016). Quản lý Giáo dục Việt Nam đổi mới và phát triển. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. H. (2020). Quản lý học tập trải nghiệm. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 27, tháng 3, 10-14. Truy cập từ http://vjes.vnies.edu.vn/sites/default/files/bai_so_2_-_so_27_2020.pdf.
Nguyễn, T. V. H. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động trải nghiệm cho học sinh các trường trung học cơ sở ở thành phố Đà Lạt, tỉnh Lâm Đồng. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(01S), 341-350. https://doi.org/10.52714/dthu.13.01S.2024.1327.
Phạm, N. C. T., Trần, V. Đ., & Phan, N. T. (2022). Tổng quan một số nghiên cứu về hoạt động trải nghiệm trong môn khoa học tự nhiên theo định hướng giáo dục STEM. Tạp chí Giáo dục, 22 (số đặc biệt 10), 57-62.
Trần, Đ. N. (2020). Quản lí hoạt động giáo dục trải nghiệm ở các trường trung học phổ thông chuyên khu vực Bắc miền trung Việt Nam. Luận án tiến sĩ, Khoa học giáo dục, Viện Khoa học giáo dục Việt Nam.

Most read articles by the same author(s)