The current status of management staff development at public kindergartens in Vi Thanh city, Hau Giang province

Thi Hong Tran1, , Thi Le Hang Le2
1 University of Science, Thai Nguyen University, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article studies and evaluates the current status of management staff development at public kindergartens in Vi Thanh City, Hau Giang Province. A questionnaire survey was done among school management staff and teachers of 10 public kindergartens in Vi Thanh City, Hau Giang Province. The data on a 4-level scale was processed quantitatively. The survey results show that although the management staff development at public preschools in this area has recently received attention from educational management agencies and schools and the quality of the staff has shown progress, there are still limitations and shortcomings for improvement. This is a practical basis for proposing measures to develop the management staff of public preschools in Vi Thanh City, Hau Giang Province to meet the requirements of quantity, structure, professional capacity and quality, in order to ensure the effectiveness of educational management and improve the quality of child education in the coming time. 

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2004). Chỉ thị số 40/2004/CT-TW ngày 15/06/2004 về việc xây dựng, nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục.
Hoàng, V. H. (1998). Từ điển Tiếng Việt. Hà Nội: NXB Khoa học Xã hội.
Đặng, B. L. (1998). Các quan điểm phát triển giáo dục trong thời kỳ công nghiệp hoá - hiện đại hoá ở nước ta. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. M. L., & Nguyễn, Q. C. (1997). Những cơ sở khoa học về quản lý giáo dục Trường cán bộ quản lý giáo dục Trung ương. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Phạm, M. H. (2001). Về phát triển toàn diện con người trong thời kỳ công nghiệp hoá hiện đại hoá. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục, Luật số 43/2019/QH14, ngày 14/6/2019.

Most read articles by the same author(s)