The current management of English activities for preschoolers at kindergartens in Ninh Kieu district, Can Tho city

Huynh Nhat Phuong Nguyen1, , Ngoc Thach Phan2
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Foreign Languages Faculty, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Under the Ministry of Education and Training policies, many kindergartens in Ninh Kieu District, Can Tho City, have implemented English familiarization activities for preschool children in recent years, garnering increasing attention from various stakeholders, especially leadership at all levels. However, the management of these activities still faces numerous challenges, resulting in outcomes that fall short of expectations. This article presents the research results on the current state of managing the aforementioned task based on a survey of 129 administrators and teachers from five kindergartens in Ninh Kieu District, Can Tho City. The findings serve as a foundation for researchers to propose measures for improvement on the concerned task in this area.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng Cộng sản Việt Nam. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020a). Thông tư số 50/2020/TT-BGDĐT ban hành Chương trình làm quen với tiếng Anh dành cho trẻ em mẫu giáo.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020b). Thông tư số 52/2020/TT-BGDĐT ban hành Điều lệ trường mầm non.
Bùi, M. H., & Bùi, V. N. (2023). Khoa học quản lý. Hà Nội: NXB Xây dựng.
Lê, V. T. (2015). Triết học Mác - Lê Nin. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Montessori, M. (2012). The absorbent mind. United States of America: Start Publishing LLC.
Nguyễn, T. B. (2023). Giáo trình quản lý học cơ bản. Hà Nội: NXB Y học
Nguyễn, T. T. H., & Lê, T. M. P. (2015). Giáo trình Khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: Học viện Quản lý Giáo dục.
Nguyễn, T. V. (2012). Khoa học quản lý đại cương. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.