Developing primary education students’ teaching competence

Huy Can Duong1, Duy Cuong Le1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

On requirements of the general education curriculum and analyzing professional characteristics of primary school teachers, the paper outlines teaching competence manifestations, identifying a set of their teaching sub-competencies required, as well as developing this competence among primary education students in the face of the need to renovate the general education curriculum.

Article Details

References

[1]. Đinh Quang Báo (Chủ biên), Nguyễn Thanh Bình, Nguyễn Thị Kim Dung, Hà Thị Lan Hương, Vũ Thị Sơn (2017), Chương trình đào tạo GV đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông, NXB Đại học Sư phạm.
[2]. Nguyễn Thị Thế Bình, Nguyễn Thị Phương Thanh (2016), “Phát triển năng lực dạy học cho SV ngành Sư phạm Lịch sử trước yêu cầu đổi mới”, Tạp chí Giáo dục, số 386, tr. 26, 36-39.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017), “Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể”, http://www.sggp. org.vn/chuong-trinh-giao-duc-pho-thong-moi-dua-ra-yeu-cau-ve-5-pham-chat-10-nang-luc-458344.html.
[4]. Debling. G (1989), Standards, Program and NVES, Implication for Education, Britain.
[5]. Richard S. Mansfi eld (2005), Practical questions in building competency models, Workitect Inc.