Solutions to improve professional capacity for Information Technology Faculty in the context of Industrial Revolution 4.0 in Dong Thap University
Main Article Content
Abstract
The Industrial Revolution 4.0 has changed all aspects of social life, including higher education, so it is necessary to improve the professional competence of the faculty, but first and foremost is that of Information Technology. On researching the situation of this teaching staff via collected data and analysis, we have proposed some solutions to improve their professional competence in the context of Industrial Revolution 4.0 at Dong Thap University.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Industry Revolution 4.0, IT faculty, improving professional capacity for faculty
References
Nguyễn, T. T. T., & Nguyễn, T. M. D. (2019). Những thuận lợi và khó khăn của sinh viên CNTT, Trường Đại học Đồng Tháp trong bối cảnh CMCN 4.4. Tạp chí Giáo dục và Xã hội, Số đặc biệt Kì 1 tháng 4/2019, 433-437.
Nguyễn, T. X. M. (2019). Giáo dục đại học trong cuộc CMCN 4.0. Trường Đại học An Giang, Kỉ yếu hội thảo Quốc tế, 236-243.
Nguyễn, T. T. T., Nguyễn, A. P., & cs. (Ngày 21 tháng 03 năm 2020). Những năng lực then chốt của GV trong thời đại giáo dục 4.0. Tạp chí Công thương. Truy cập từ http://www.tapchicongthuong.vn/bai-viet/nhung-nang-luc-then-chot-cua-giang-vien-trong-thoi-dai-giao-duc-40-69686.htm.
Trần, M. H. (Ngày 24 tháng 07 năm 2017). Tác động của cuộc cách mạng 4.0 tới giáo dục của Việt Nam. Tạp chí Công thương. Truy cập từ http://tapchicongthuong.vn/bai-viet/tac-dong-cua-cuoc-cach-mang-40-toi-giao-duc-cua-viet-nam-27238.htm.
Trịnh, Q. D., & Phạm, T. H. (2018). Cuộc CMCN 4.0 và sự tác động đến phương pháp dạy học ở đại học hiện nay. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt Kì 2 tháng 5/2018, 94-97.
Viện Nghiên cứu quản lý kinh tế Trung ương. (Tháng 10 năm 2018). Tác động CMCN 4.0 đến phát triển nguồn nhân lực của Việt Nam. Bộ kế hoạch đầu tư Viện Nghiên cứu quản lý kinh tế Trung ương. Truy cập từ http://www.ciem.org.vn/Content/files/2018/vnep2018/C%C4%9010%20-%20T%C3%A1c%20%C4%91%E1%BB%99ng%20CMCN%204_0%20%C4%91%E1%BA%BFn%20ngu%E1%BB%93n%20nh%C3%A2n%20l%E1%BB%B1c%20VN-converted.pdf.
Most read articles by the same author(s)
- Le Uyen Minh Huynh, Thi My Dung Nguyen, Kim Hương Tran, The employment issue of graduates in applied informatics, course 2010, Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 17 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Nhu Quyen Nguyen, Thi My Dung Nguyen, Assessment methods of capacity-based learning outcomes in Teaching Informatics subjects at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Thanh Thao Nguyen, Duc Thinh Vo, Directional (convex) subdifferential and applications , Dong Thap University Journal of Science: No. 21 (2016): Part B - Natural Sciences