School administration in the innovative spirit and education modernization

Van Khanh Pham

Main Article Content

Abstract

On implementing comprehensive fundamental innovation, education-training and modernization of current education, school administration is being approached modernly to meet the requirements of reforming educational goals and programs. In this article, the author mentions orientations for renovating school administration.

Article Details

References

[1]. Trương Quang Dũng (1996), Giáo trình quản trị học, NXB Trẻ.
[2]. Ngô Thị Thùy Dương (2018), “Quản trị nhà trường theo yêu cầu đổi mới căn bản toàn diện giáo dục và đào tạo”, http://jem.naem.edu.vn/portal/journalarticles.download.php?key=5701.
[3]. Đoàn Thị Thu Hà (2008), Giáo trình quản trị học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[4]. Nguyễn Thị Mỹ Lộc (Chủ biên) (2015), Quản lý giáo dục- Một số vấn đề lý luận và thực tiễn, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[5]. Nhiều tác giả (2018), Kỷ yếu hội thảo khoa học “Nâng cao năng lực quản trị nhà trường trong bối cảnh mới”, NXB Đại học Huế.
[6]. Quỳnh Trang (2017), “Nhà quản lý khác nhà quản trị như thế nào?”, The Leader-Diễn đàn các nhà quản trị, https://theleader.vn/nha-quan-tri-khac-nha-quan-ly-nhu-the-nao-20170520132746319.htm.
[7]. Youth Group Fact Sheet 4 (2011), “School governance and management”, Equal Education.