Theory of multiple intelligences and methodology innovations at higher education

Khanh Duc Tran, Huu Ngai Pham1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

This paper shows the direct relationship between Multiple Intelligences Theory (Howard Gardner, 1983) and the necessity of innovations in higher education methodologies, which aim at raising learner autonomy and creativity, instructing learning methods. To develop learner abilities (intelligence types), higher education methodologies need innovate basically from mindset, procedures, techniques, strategies, etc. on the basis of combined multi-methods, information, senses, media, activities.

Article Details

References

[1]. J. Đenome, M. Roy ( 2001) (sách dịch), Tiến tới một phương pháp sư phạm tương tác, NXB Thanh niên và Tri thức.
[2]. Trần Khánh Đức (2007) (Đồng chủ biên), Giáo dục Việt Nam - đổi mới và phát triển hiện đại hóa, NXB Giáo dục.
[3]. Trần Khánh Đức (2013), Lý luận và phương pháp dạy học hiện đại, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[4]. Trần Khánh Đức (2014), Giáo dục và phát triển nguồn nhân lực trong thế kỷ XXI, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2004) (Chủ biên), Một số vấn đề về giáo dục học đại học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[6]. Lê Đức Ngọc (2005), Giáo dục đại học - Phương pháp dạy và học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[7]. Allan C. Ornstein, Thomas J. Lasley (Ban đào tạo Đại học Quốc gia biên dịch), Các chiến lược để dạy học có hiệu quả.
[8]. Tài liệu tập huấn, Huấn luyện PP SP dự án VAT của AUSTRALIA - 2000.
[9]. Thái Duy Tuyên (2001), Giáo dục học hiện đại - những vấn đề cơ bản, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.