Theory of multiple intelligences and methodology innovations at higher education
Main Article Content
Abstract
This paper shows the direct relationship between Multiple Intelligences Theory (Howard Gardner, 1983) and the necessity of innovations in higher education methodologies, which aim at raising learner autonomy and creativity, instructing learning methods. To develop learner abilities (intelligence types), higher education methodologies need innovate basically from mindset, procedures, techniques, strategies, etc. on the basis of combined multi-methods, information, senses, media, activities.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Theory of Multiple Intelligences, teaching methods, higher education
References
[2]. Trần Khánh Đức (2007) (Đồng chủ biên), Giáo dục Việt Nam - đổi mới và phát triển hiện đại hóa, NXB Giáo dục.
[3]. Trần Khánh Đức (2013), Lý luận và phương pháp dạy học hiện đại, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[4]. Trần Khánh Đức (2014), Giáo dục và phát triển nguồn nhân lực trong thế kỷ XXI, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2004) (Chủ biên), Một số vấn đề về giáo dục học đại học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[6]. Lê Đức Ngọc (2005), Giáo dục đại học - Phương pháp dạy và học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[7]. Allan C. Ornstein, Thomas J. Lasley (Ban đào tạo Đại học Quốc gia biên dịch), Các chiến lược để dạy học có hiệu quả.
[8]. Tài liệu tập huấn, Huấn luyện PP SP dự án VAT của AUSTRALIA - 2000.
[9]. Thái Duy Tuyên (2001), Giáo dục học hiện đại - những vấn đề cơ bản, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Khanh Duc Tran, Developing education managerial staff’s creative thinking competence , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Phu Hao Tran, Minh Gian Pham, TS Huu Ngai Pham, Current status of teachers implementing career education for high school students in the Mekong Delta under the 2018 General Education Program , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Thu Huong Do, Khanh Duc Tran, Quản lý công tác giáo dục đạo đức thể thao cho vận động viên tại Trung tâm Huấn luyện thể thao Quốc gia Hà Nội , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Khanh Duc Tran, Phát triển các giá trị văn hóa – nhân văn và mô hình nhà trường đại học tương lai , Dong Thap University Journal of Science: No. 3 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities