Current self-study of Economics - Business Administration majors, Dong Thap University

Thi Bich Thuy Cao1, Hoang Trung Nguyen2, Hoang Trung Nguyen2
1 Student, Dong Thap University
2 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

In the context of international integration and comprehensive, fundamental innovations in Vietnam’s education, Dong Thap University is gradually renovating the training management for increasing improvements in education quality, thus meeting requirements for human resources and the Mekong Delta’s socio-economic development. The training transformation from yearly to credit units needs comprehensive shifts from training management to organizational operation, in which the enhancement of students’ self-study is absolutely significant. This paper presents the research results on Dong Thap University students’ self-study, and then proposes measures to improve the current situation.

Article Details

References

[1]. Dương Huy Cẩn (2012), “Bồi dưỡng năng lực tự học cho SV ngành Sư phạm Hóa học Trường ĐHĐT”, Đề tài khoa học cấp cơ sở, khoa Hóa học, Trường ĐHĐT.
[2]. Nguyễn Quang Đông, “Khảo sát các yếu tố ảnh hưởng đến việc tự học học phần Vật lý - Lý sinh y học của SV chính quy trường đại học y dược”, Bộ môn Vật lý - Lý sinh y học, Trường Đại học Y - Dược Thái Nguyên.
[3]. Huỳnh Lê Uyên Minh, Phan Thị Hiệp, “Hoạt động tự học của SV năm thứ nhất khoa Sư phạm Toán - Tin, Trường Đại Học Đồng Tháp” Kỷ yếu khoa học, khoa Toán – Tin, Trường Đại học Đồng tháp.
[4]. Tô Văn Thành, “Một số biện pháp quản lý nâng cao chất lượng hoạt động tự học của học sinh nội trú”, Đề tài khoa học cấp cơ sở, Trường PTDTNT Cà Mau
[5]. Nguyễn Cảnh Toàn (chủ biên), Trần Thị Thái Hà, Nguyễn Kỳ, Đỗ Đình Thanh, Nguyễn Công Giáp, Nguyễn Như Ý, Nguyễn Ngọc Hóa (T12/1999), Nghiên cứu và phát triển tự học, Mã số: B98 – 52 – 30, Đề tài khoa học, Viện Nghiên cứu Phát triển Giáo dục