Activities of academic advisors in Southern educational institutions and recommendations for evaluation criteria

Trong Nam Phan1,, Minh Gian Pham2, Phuong Vy Vo1
1 Research Affairs Office, Dong Thap University, Vietnam
2 Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Academic advisors are those dedicated to assisting students during their studies in higher educational institutions and, till now, there are several different ways to understand their title. Along with that, student-supporting level by this team varies considerably. This research utilized observing, analyzing activity products, and in-depth interviews with academic advisors, managers, students in higher educational institutions in the Southern region to investigate and propose personality model and set of criteria as the basis for evaluating and developing measures for academic advisors.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2007). Quyết định ban hành Quy chế đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2016). Thông tư ban hành Quy chế công tác sinh viên đối với chương trình đào tạo đại học hệ chính quy.
Đào, D. A. (2003). Từ điển Hán – Việt, Nhà xuất bản Văn hóa Thông tin.
Hoàng, P. (2002). Từ điển Tiếng Việt, Nhà xuất bản Đà Nẵng.
Trần, T. M. Đ. (2012). Cố vấn học tập trong các trường đại học, Nhà xuất bản Đại học Quốc gia Hà Nội.
Trần, T. M. Đ. (2016). Giáo trình tham vấn tâm lý, Nhà xuất bản Đại học Quốc gia Hà Nội.
Trường Đại học Cần Thơ. (2020). Quyết định ban hành quy định về công tác cố vấn học tập.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>