Nghiên cứu xây dựng chương trình giảng dạy môn Taekwondo giờ tự chọn cho sinh viên chuyên ngành Giáo dục thể chất Trường Cao đẳng Sư phạm Nha Trang
Main Article Content
Abstract
Basing on the results of a case study on assessing the current curriculum for training students of physical education at Nha Trang College of Education, shortcomings of optional sport subjects for physical education majors were amended and a new 45 period syllabus of Taekwondo as an optional sport subject for physical education majors was designed and piloted. The initial results showed that this syllabus is applicable to teaching physical education at Nha Trang College of Education.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Bo Giáo dục va Đào tạo, "Văn bản chỉ đạo công tác giáo dục the chất trong nha trường các cấp", Hà Nội.
[2]. Nguyễn Văn Chung và cộng sự (1999), Giáo trình Taekwondo, NXB Thể dục Thể thao, Hà Nội.
[3]. Dương Nghiệp Chí (2003), Đo lường thể thao, NXB Thể dục Thể thao, Hà Nội.
[4]. Trần Vũ Thị Hiếu Hạnh (2007), Nghiên cứu xây dựng chương trình giảng dạy môn võ Ju Do cho học sinh Trường trung học phổ thông Nguyễn Thị Minh Khai, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Thể dục Thể thao TP.HCM.
[5]. Nguyễn Thiệt Tình (1993), Phương pháp nghiên cứu khoa học trong thể dục thể thao, NXB Thể dục Thể thao Hà Nội.
[6]. Nguyễn Toán, Phạm Danh Tốn (2000), Lý luận và phương pháp thể dục thể thao, NXB Thể dục Thể thao, Hà Nội.
[2]. Nguyễn Văn Chung và cộng sự (1999), Giáo trình Taekwondo, NXB Thể dục Thể thao, Hà Nội.
[3]. Dương Nghiệp Chí (2003), Đo lường thể thao, NXB Thể dục Thể thao, Hà Nội.
[4]. Trần Vũ Thị Hiếu Hạnh (2007), Nghiên cứu xây dựng chương trình giảng dạy môn võ Ju Do cho học sinh Trường trung học phổ thông Nguyễn Thị Minh Khai, Luận văn Thạc sĩ, Trường Đại học Thể dục Thể thao TP.HCM.
[5]. Nguyễn Thiệt Tình (1993), Phương pháp nghiên cứu khoa học trong thể dục thể thao, NXB Thể dục Thể thao Hà Nội.
[6]. Nguyễn Toán, Phạm Danh Tốn (2000), Lý luận và phương pháp thể dục thể thao, NXB Thể dục Thể thao, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Thai Ha To, Thiet Can Le, Tien Tien Nguyen, Nghiên cứu lựa chọn test đánh giá trình độ chuyên môn của nam sinh viên chuyên sâu bóng bàn chuyên ngành Giáo dục thể chất Trường Đại học Thể dục Thể thao Thành phố Hồ Chí Minh , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tien Tien Nguyen, Thi Minh Thuy Nguyen, Applying indicators to assess technique and fitness levels of male shooting students, sports training major at Ho Chi Minh City University of Physical Training and Sports , Dong Thap University Journal of Science: No. 28 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tien Tien Nguyen, Anh Tam Le, Ngoc Quy Nguyen, Current situation of physical education in People's Police College II, 2006 – 2012 period , Dong Thap University Journal of Science: No. 18 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tien Tien Nguyen, Thi Hong Tham Nguyen, Selecting criteria to assess the fitness level of shooting-specified students, Sports Training Major, Ho Chi Minh city University Of Sports And Physical Education , Dong Thap University Journal of Science: No. 30 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tien Tien Nguyen, Van Hien Duong, Huu Minh Tri Nguyen, Nghiên cứu xây dựng hệ thống chỉ tiêu đánh giá trình độ tập luyện của nam vận động viên karatedo trẻ 15-16 tuổi , Dong Thap University Journal of Science: No. 4 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tien Tien Nguyen, Hoang Phu Le, Assessing the development level of 15-17 year-old female athletes practicing Vovinam - Vietnamese martial art after a year of training in Phu Yen Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 22 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities