Current state and measures to manage experiential activities for preschool children at kindergartens in Bac Lieu city, Bac Lieu province

Ngoc Thach Phan1, , Thi Thuy Phuong Chau2
1 Foreign Languages Faculty, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Experiential activities for children in preschools in Bac Lieu city, Bac Lieu province are to help connect children to reality and to develop their abilities. Managing experiential activities effectively requires managers to perform well and synchronize management functions, including planning, organizing, directing and checking, evaluating the activities. However, this management task at preschools in the area still has some shortcomings. On surveying the current situation in this regard, this article proposes measures for improvement in preschools in Bac Lieu city.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về Ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
Châu, T. T. P., & Phan N. T. (2023). Thực trạng quản lí hoạt động trải nghiệm cho trẻ ở các trường mầm non tại thành phố Bạc Liêu, tỉnh Bạc Liêu. Tạp chí Giáo dục, 23 (số đặc biệt 11), 138-143.
Đinh, T. K. T. (2014). Hoạt động trải nghiệm sáng tạo - Hoạt động quan trọng trong chương trình giáo dục phổ thông mới. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Kolb, D. A. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. New Jersey: Prentice-Hall.
Nguyễn, T. H. (2020a). Thực trạng quản lí hoạt động trải nghiệm cho trẻ 5-6 tuổi các trường mầm non, thành phố Bắc Ninh, tỉnh Bắc Ninh theo hướng phát triển kỹ năng sống. Tạp chí Quản lí Giáo dục, Học viện QLGD quốc gia, số 06, tháng 12 năm 2020.
Nguyễn, T. M. T. (2021). Tổ chức một số hoạt động trải nghiệm cho trẻ ở trường mầm non. Tạp chí Giáo dục và Xã hội, 124, 69-73; 90.
Nguyễn, T. H. (2020b). Quản lí học tập trải nghiệm. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, số 27, tháng 3 năm 2020.
Nguyễn, V. C. (2022). Nghiên cứu thực trạng quản lí hoạt động trải nghiệm cho học sinh tai các trường tiểu học trên địa bàn Quận 7, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 24 (số 22), 42-47.
Phạm, T. H. (2020). Thực trạng và giải pháp quản lí hoạt động trải nghiệm ở các trường tiểu học theo định hướng phát triển năng lực. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Thủ đô Hà Nội, số 41/2020, 186-194.