Designing a website to manage a bank of differentiated questions in mathematics at grade 12

Lê Nam Tran1, , Phu Si Huynh2
1 Faculty of Mathematics-Informatics Teacher Education, Dong Thap University, Vietnam
2 My Thuan Middle and High School, Vinh Long province, Vietnam

Main Article Content

Abstract

In the industrial revolution 4.0, building a bank of differentiated-oriented exercises with supporting of information technology is necessary to meet the demand for differentiated teaching in mathematics at high school. The exercise bank software must meet the needs of teachers for managing and retrieving assignments, effectively serving the teaching and testing, and evaluation, and ensuring the teaching objectives of the general education program in 2018. This article proposes a scale for the difficulty of multiple-choice exercises, introducing the results of research on designing a website to manage the exercise bank for teaching Mathematics at grade 12. In addition to the functions of appending, deleting, updating, and building exam questions from the competency matrix, the software also has the function of attaching the differentiation, the expectation capacity, and the similarity in each question. Moreover, it can input LaTeX commands directly, extracting questions into standalone Microsoft Word files or the LaTeX files.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2009). Hướng dẫn thực hiện chuẩn kiến thức, kĩ năng môn Toán lớp 12. NXB Giáo dục Việt Nam.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018a). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018b). Chỉ thị số 2919/CT-BGDĐT về nhiệm vụ chủ yếu năm học 2018-2019 của ngành Giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018c). Công văn số 5404/BGDĐT-GDTrH về việc tăng cường xây dựng và sử dụng kho học liệu số toàn ngành, ngân hàng câu hỏi trực tuyến dùng chung và đóng góp vào Hệ tri thức Việt số hóa quốc gia.
Boleslaw, N. (1990). Criterion referenced measurement in education. Theory and appli-cations, PWN, Warszawa.
Jenifer, F., & Whitney, H. (2011). The Differentiated Instruction Book of lit. Jossey – Bass, A Wiley Imprint, 989 Market Street, San Francisco.
Carol, A. T. (2016). Differentiated classroom: Responding to the needs of all learners. The second edition, Association for Supervision and Curriculum Development.
Trang, Q. V. (2020). Phát triển năng lực giải quyết vấn đề cho học sinh Trung học phổ thông vùng đồng bằng sông Cửu Long thông qua bài tập phân hóa phần hóa học hữu cơ. Luận án tiến sĩ. Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Trần, T. N. (2018). Bàn về mức độ khó trong bài tập tiếng Việt cho người nước ngoài. Kỷ yếu Giảng dạy, nghiên cứu Việt Nam học và tiếng Việt. NXB Đại học Quốc gia Thành phố Hồ Chí Minh.