Current management ofinformation technology application activities in teaching in secondary schools in Bac Lieu city, Bac Lieu province
Main Article Content
Abstract
The application of information technology in teaching in general and in teaching at the secondary level in particular is an important part of the process of educational innovation towards modernization and international integration. For educational innovation and improvement on information technology application, we used a mixed method of questionnaire survey, observation and interview with 105 subjects including managers and teachers in 6 secondary schools in Bac Lieu city. Then, we analyzed and evaluated the current information technology application management in secondary schools in Bac Lieu city, including planning, implementation, direction and assessment. The research results are the basis for local education managers to propose measures to manage the application of information technology in teaching at secondary schools in Bac Lieu city, Bac Lieu province in the coming time.
Keywords
Application of information technology in teaching, Information technology, secondary school.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2022). Quyết định số 1282/QĐ-BGDĐT ngày 10/05/2022 Ban hành Kế hoạch tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022-2025 của Bộ Giáo dục và Đào tạo
Đỗ, T. T. (2019). Thực trạng và biện pháp ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trường tiểu học Quận Gò Vấp, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt, tháng 7/2019, 21-24.
Nguyễn, T. V., & Phạm, M. G. (2024). Thực trạng và biện pháp quản lý hoạt động ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở các trường trung học cơ sở huyện Bình Chánh, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(02S), 110-123. https://doi.org/10.52714/dthu.13.02S.2024.1361.
Trinh, M. V., Thủy, Đ. T. T., & Anh, N. T. (2017). Ứng dụng công nghệ thông tin và truyền thông trong hoạt động bồi dưỡng giáo viên ở trường phổ thông - Kinh nghiệm một số nước trên thế giới và bài học đối với Việt Nam. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Vinh, Tập 46, Số 3B (2017), 65-73.
Trần, K., & Nguyễn, X. T. (2015). Giáo trình Đại cương Khoa học quản lí và Quản lí giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.
Trần, V. Đ. (2018). Thực trạng quản lý ứng dụng công nghệ thông tin ở trường trung học phổ thông huyện Thanh Trì. Tạp chí Giáo dục Thủ đô, (105).
Most read articles by the same author(s)
- Thi Phuong Uyen Nguyen, PGS.TS Hoang Nam Dao, Currently developing management staff of primary schools in Hoa Binh district, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Kim Hong Pham, PGS.TS Hoàng Nam Đào, Current management of teacher training activities in nursing schools in Hoa Binh district, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Hoang Nam Dao, Training human resources for Southern Khmer’s traditional theatre , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Huy Hoang Tran, Hoang Nam, Current development of management staff at secondary schools in Gia Rai town, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)