Factors of junior high school dropping out in An Phu District, An Giang Province

Thi Hong Hanh Le

Main Article Content

Abstract

Dropping out has occurred at many education levels and caused serious consequences for the drop-outs themselves, family and society as well. This study is to investigate factors in the dropping out by junior high school students. Data were collected by survey, semi-structured interview and focus group discussion among 202 junior high school drop-outs in An Phu district. The data were analyzed by descriptive statistics, factor and regression analysis. The results show that four major related factors were found: low education of parents, children themselves, local problems and family circumstances. Thereby, solutions have been suggested to reduce the drop-out rate of secondary school students in An Phu district, An Giang province.

Article Details

References

[1]. Nguyễn Thị Kim Anh (2017), Các yếu tố ảnh hưởng đến tỷ lệ bỏ học của HS THCS tại các xã ven biển thành phố Quảng Ngãi, Luận văn Thạc sĩ - Trường Đại học Kinh tế Thành phố Hồ Chí Minh.
[2]. La Hồng Huy (2006), Thực trạng và giải pháp khắc phục tình trạng HS bỏ học tại An Giang, Đề tài cấp tỉnh (An Giang) năm 2006.
[3]. Nguyễn Thị Thanh Hương (2013), Các yếu tố tác động đến tình trạng bỏ học của trẻ em vùng Tây Bắc hiện nay, Luận án tiến sĩ Xã hội học- Học viện Khoa học xã hội, 2013.
[4]. Võ Thanh Sơn, Trương Thị Kim Chuyên, Đoàn Thuận Hòa, Nguyễn Thị Thùy, Đỗ Văn Hợi, Hồ Thanh Bình và Lê Ngọc Can (2001), “Đi học và bỏ học của HS”, In trong: Dominique Houghton, Johnanthan Houghton và Nguyễn Phong (Chủ biên), Mức sống trong thời kỳ bùng nổ kinh tế Việt Nam, NXB. Thống kê, Hà Nội.
[5]. Sở Giáo dục và Đào tạo tỉnh An Giang (2018), Báo cáo tổng kết năm học 2017 – 2018, Số 240/ BC-SGDĐT ngày 25 tháng 6 năm 2018.
[6]. Ủy ban nhân dân tỉnh An Giang (2017), Báo cáo tình hình thực hiện kế hoạch phát triển kinh tế - xã hội năm 2017, phương hướng, nhiệm vụ năm 2018, Số 705/BC-UBND ngày 29/11/2017.
[7]. Nguyễn Đức Vinh (2009), “Tác động của các yếu tố cá nhân và gia đình đến tình trạng đi học của trẻ em và thanh niên ở nông thôn”, Tạp chí Xã hội học, Số 4, tr. 26-43.