The management of testing and evaluation activities in students’ studying process at Binh Dinh Political School
Main Article Content
Abstract
Testing and evaluating students’ studying process at provincial political schools is very important in training process. Basing on the related literarue of testing, evaluating studying process, and assessing these current activities at Binh Dinh Political School, we proposed a number of solutions to reform the management of this task for training improvement.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Testing, evaluation, studying process manegement
References
[1]. Ban Bí thư Trung ương (2015), Kết luận số 117-KL/TW về công tác đào tạo, bồi dưỡng tại các trường chính trị tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương.
[2]. Bộ Chính trị Đảng Cộng sản Việt Nam (2014), Nghị quyết số 32-NQ/TW về tiếp tục đổi mới, nâng cao chất lượng công tác đào tạo, bồi dưỡng lý luận chính trị cho cán bộ lãnh đạo, quản lý.
[3]. Nguyễn Đức Chính, Đinh Thị Kim Thoa (2005), Kiểm tra, đánh giá theo mục tiêu, Bài giảng lưu hành nội bộ, Khoa Sư phạm, Hà Nội.
[4]. Đảng Cộng sản Việt Nam (2016), Văn kiện Đại hội Đại biểu toàn quốc lần thứ XII, Văn phòng Trung ương Đảng, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Công Khanh (2014), Tài liệu kiểm tra, đánh giá trong giáo dục, Cục Nhà giáo và Cán bộ quản lý giáo dục, Hà Nội.
[6]. Trần Thị Tuyết Oanh (2005), Đánh giá trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[7]. Phạm Viết Vượng (2007), Giáo dục học, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
[2]. Bộ Chính trị Đảng Cộng sản Việt Nam (2014), Nghị quyết số 32-NQ/TW về tiếp tục đổi mới, nâng cao chất lượng công tác đào tạo, bồi dưỡng lý luận chính trị cho cán bộ lãnh đạo, quản lý.
[3]. Nguyễn Đức Chính, Đinh Thị Kim Thoa (2005), Kiểm tra, đánh giá theo mục tiêu, Bài giảng lưu hành nội bộ, Khoa Sư phạm, Hà Nội.
[4]. Đảng Cộng sản Việt Nam (2016), Văn kiện Đại hội Đại biểu toàn quốc lần thứ XII, Văn phòng Trung ương Đảng, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Công Khanh (2014), Tài liệu kiểm tra, đánh giá trong giáo dục, Cục Nhà giáo và Cán bộ quản lý giáo dục, Hà Nội.
[6]. Trần Thị Tuyết Oanh (2005), Đánh giá trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[7]. Phạm Viết Vượng (2007), Giáo dục học, NXB Đại học Quốc gia, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Hoang Nha Trinh, Nguyen Du Vo, Measures to managing information technology applications in teaching at high schools in Binh Dinh Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 33 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Nguyen Du Vo, Thi Thanh Thuy Dang, Managing the retraining activities for preschool teachers in Quy Nhon City, Binh Dinh Province based on the career standard , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 2 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Tuan Thanh Nguyen, Nguyen Du Vo, Developing group of union officials in secondary schools , Dong Thap University Journal of Science: No. 11 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Nguyen Du Vo, Teachers’ competencies respondingto the requirements of radically and comprehensively innovating vietnam’s education and training in the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Nguyen Du Vo, Thuy Van Huynh, Biện pháp phát triển đội ngũ giáo viên các trường trung học phổ thông đạt chuẩn quốc gia ở tỉnh Bình Định , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities