Students’ satisfaction with the quality of training service at the Faculty of Economics and Business Administration, Dong Thap University
Main Article Content
Abstract
Basing on the models of studying the quality of service and training, both nationally and internationally, with particular reference to those from the Faculty of Economics and Business Administration, this article investigates the students’ satisfaction level of the training service quality at this faculty of Dong Thap University.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Quality of training service, satisfaction.
References
[1]. Brady M. K., Cronin, J. J. & Brand R. R. (2002), “Performance-only Measures of Service Quality: A Replication and Extension”, Journal of Business Research, (55), pp. 17-31.
[2]. Costas, Z. & Vasiliki, V. (2007), “Service Quality Assessment in A Greek Higher Education Institute”, Journal of Business Economics and Management, 9 (1), p. 33-45 .
[3]. Cronin, J.J., Taylor, S.A (1992), “Measuring service quality: A reexamination and extension”, Journal of Marketing, (56), p. 55-68.
[4]. Lee H., Lee Y., Yoo D. (2000), “The determinants of perceived service quality and its relationship with satisfaction”, Journal of services marketing, (14), p.217-231.
[5]. Nguyễn Thành Long (2006), “Sử dụng thang đo SERVPERF để đánh giá chất lượng đào tạo đại học”, Thông tin khoa học Đại học An Giang, (27), tr. 19-23.
[6]. Nguyễn Thị Thắm (2010), “Khảo sát sự hài lòng của SV đối với hoạt động đào tạo tại Trường Đại học Khoa học Tự nhiên - ĐHQG HCM”, Luận văn thạc sĩ Đo lường Đánh giá trong giáo dục, Viện Đảm bảo chất lượng giáo dục, ĐHQG Hà Nội.
[7]. Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2008), Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, NXB Hồng Đức.
[2]. Costas, Z. & Vasiliki, V. (2007), “Service Quality Assessment in A Greek Higher Education Institute”, Journal of Business Economics and Management, 9 (1), p. 33-45 .
[3]. Cronin, J.J., Taylor, S.A (1992), “Measuring service quality: A reexamination and extension”, Journal of Marketing, (56), p. 55-68.
[4]. Lee H., Lee Y., Yoo D. (2000), “The determinants of perceived service quality and its relationship with satisfaction”, Journal of services marketing, (14), p.217-231.
[5]. Nguyễn Thành Long (2006), “Sử dụng thang đo SERVPERF để đánh giá chất lượng đào tạo đại học”, Thông tin khoa học Đại học An Giang, (27), tr. 19-23.
[6]. Nguyễn Thị Thắm (2010), “Khảo sát sự hài lòng của SV đối với hoạt động đào tạo tại Trường Đại học Khoa học Tự nhiên - ĐHQG HCM”, Luận văn thạc sĩ Đo lường Đánh giá trong giáo dục, Viện Đảm bảo chất lượng giáo dục, ĐHQG Hà Nội.
[7]. Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2008), Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, NXB Hồng Đức.
Most read articles by the same author(s)
- Hoang Trung Nguyen, Le Uyen Minh Huynh, Measuring the impact of social network on learning outcomes of students of Economics Department, Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 4 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Le Uyen Minh Huynh, Hoang Trung Nguyen, Group learning solutions for Information Technology students of Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 6 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Thi Bich Thuy Cao, Hoang Trung Nguyen, Hoang Trung Nguyen, Current self-study of Economics - Business Administration majors, Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 14 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Xuan Vien Pham, Lí thuyết trò chơi và phân tích thị trường lao động , Dong Thap University Journal of Science: No. 2 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Hoang Trung Nguyen, Rural labor in Dong Thap - problems and solutions , Dong Thap University Journal of Science: No. 11 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities