Some measures of managing professional group activities at high schools in online school format
Main Article Content
Abstract
The article discusses the reality of managing professional group activities in high schools in online school format through aspects: managing school-year plans and operations, managing teaching activities, managing professional group activities, and so on. On this basis, the article suggests 5 management measures to improve the efficiency of managing professional group activities in online school format.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
management, professional group activities, online school
References
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Công văn số: 5555/BGDĐT-GDTrH về việc Hướng dẫn sinh hoạt chuyên môn về đổi mới phương pháp dạy học và kiểm tra, đánh giá; tổ chức và quản lí các hoạt động chuyên môn của trường trung học/trung tâm giáo dục thường xuyên qua mạng, Hà Nội.
[3]. Trần Kiểm (2008), Những vấn đề cơ bản của khoa học quản lí giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4]. Viện nghiên cứu Giáo dục (2009), Tài liệu Hội thảo khoa học: Đào tạo trực tuyến trong nhà trường Việt Nam - thực trạng và giải pháp, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Hang Phung, Khó khăn tâm lý trong học tập của học sinh tiểu học là người dân tộc thiểu số khu vực Đông bắc Việt Nam , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hang Phung, Thi Chuc Nguyen, Solutions to manage reproductive health education for lower secondary schoolers in Thai Nguyen Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 26 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hang Phung, Thi Chuc Nguyen, Thi Hang Nguyen, Some measures to train creative imagination in kneading activities for preschoolers aged 5-6 years , Dong Thap University Journal of Science: No. 13 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities