Some measures of managing professional group activities at high schools in online school format

Thi Chuc Nguyen, Thi Hang Phung, Tuan Long Tran

Main Article Content

Abstract

The article discusses the reality of managing professional group activities in high schools in online school format through aspects: managing school-year plans and operations, managing teaching activities, managing professional group activities, and so on. On this basis, the article suggests 5 management measures to improve the efficiency of managing professional group activities in online school format.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Tài liệu tập huấn: Tổ chức, quản lý các hoạt động chuyên môn qua mạng thông tin trực tuyến, Hà Nội.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014), Công văn số: 5555/BGDĐT-GDTrH về việc Hướng dẫn sinh hoạt chuyên môn về đổi mới phương pháp dạy học và kiểm tra, đánh giá; tổ chức và quản lí các hoạt động chuyên môn của trường trung học/trung tâm giáo dục thường xuyên qua mạng, Hà Nội.
[3]. Trần Kiểm (2008), Những vấn đề cơ bản của khoa học quản lí giáo dục, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[4]. Viện nghiên cứu Giáo dục (2009), Tài liệu Hội thảo khoa học: Đào tạo trực tuyến trong nhà trường Việt Nam - thực trạng và giải pháp, NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.