Current situation of managing cognitive education activities for kindergarten children in public kindergartens in Go Vap District, Ho Chi Minh City
Main Article Content
Abstract
In reality, the management of cognitive education activities still faces limitations. The alignment of content and teaching methods is not yet appropriate, and teachers lack flexibility and creativity. The content does not cater to individual children’s characteristics, ages, and interests. Additionally, available materials and toys does not meet the requirements for educational activities improvement. Based on a survey conducted through questionnaires and direct interviews, this study analyzes the difficulties that affect cognitive education activities for kindergarten children in public kindergartens in Go Vap District, Ho Chi Minh City.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Cognitive education, management of educational activities, kindergarten, preschool.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 52/2020/TT-BGDĐT ngày 31 tháng 12 năm 2020 về ban hành Điều lệ trường mầm non.
Đào Việt Cường. (2010). Hứng thú nhận thức của trẻ 5-6 tuổi trong hoạt động khám phá khoa học. Luận văn thạc sĩ Tâm lý học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Lê Thị Kim Anh. (2021). Quản lý hoạt động giáo dục bảo vệ môi trường cho trẻ mẫu giáo ở Trường Thực hành Sư phạm Mầm non Hoa Hồng. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 10(6), 77-84. https://doi.org/10.52714/dthu.10.6.2021.913.
Lê Thị Kim Liên. (2015). Bé học toán qua các hoạt động với chủ đề thực vật. Hà Nội: Nhà xuất bản Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Trần Mỹ Lệ. (2010). Giáo dục nhận thức cho trẻ mầm non. Hà Nội: Nhà xuất bản Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Thị Hồng Khoa. (2023). Thực trạng giáo dục kĩ năng so sánh cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi tại thành phố Cao Lãnh, tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(1), 3-12. https://doi.org/10.52714/dthu.12.1.2023.1013.
Nguyễn Thị Hồng Liên. (2015). Quản lý hoạt động giáo dục nhận thức cho trẻ mẫu giáo trong trường mẫu giáo. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 7, 61-66.
Phạm Thị Ánh Hoa. (2012). Thực trạng tính tích cực nhận thức của trẻ mẫu giáo 4-5 tuổi trong trò chơi học tập ở một số trường mầm non tại Thành phố Hồ Chí Minh. Luận văn thạc sĩ Tâm lý học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Phạm Thị Thu Hiền. (2019). Quản lý hoạt động giáo dục nhận thức cho trẻ mẫu giáo thông qua trò chơi. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 3, 47-52.
Trần Thị Diễm My (2014). Tích hợp giáo dục nhận thức cảm tính với việc tổ chức hoạt động tạo hình cho trẻ Mẫu giáo 5-6 tuổi. Luận văn thạc sĩ Giáo dục học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Most read articles by the same author(s)
- Tan Dat Truong, Thi Thu Lieu Dang, Influential factors and general assessment on human resource management from the perspective of autonomy: A case study at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Tan Dat Truong, Thi Thuy Hang Nguyen, Current situation of management of professional capacity training activities for teachers at public kindergartens in Go Vap District, Ho Chi Minh City , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Tan Dat Truong, Van De Nguyen, Cam Thao Trang Huynh, Thuy Nhu Phuong Tran, Developing leaders and managers’ administrative and managerial competences in Vietnamese universities , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 3 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Tan Dat Truong, Van De Nguyen, Van Thong Ho, Thuy Nhu Phuong Tran, Faculties on activities of training highly qualified human resources: Research in the Mekong Delta , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 7 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Tan Dat Truong, Giải pháp nâng cao công tác giáo dục toàn diện cho sinh viên trước bối cảnh hội nhập cộng đồng kinh tế Asean , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities