The 4.0 Industrial Revolution and its challenges to Viet mind and education

Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham1, Thai Thuy Ngan Tam Tang1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

The 4.0 Industrial Revolution has brought both opportunities and challenges to Vietnam’s education. Hence, understanding and applying creatively its best practices to the current situation of Vietnam’s education is the present concern among many researchers. This article aims to present specifically fundamental features of this revolution relating to the missions of the nation’s education; thence to propose four crucial solutions to developing Vietnam’s education, namely renovating schools, constructing educational system, identifying value system, training young generation, training and retraining school principals.

Article Details

References

[1]. Đặng Quốc Bảo, Phạm Minh Giản (2019), Dòng chảy giáo dục Việt từ truyền thống đến hiện đại: ghi chép -liên tưởng- thu hoạch, NXB Thông tin và Truyền thông.
[2]. Bài nói chuyện của Phó Giáo sư Lê Kim Long - Hiệu trưởng Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà Nội cho giáo viên trường Olympia ngày 7/3/2017.
[3]. John Vũ (2016), Giáo dục trong thời đại tri thức, NXB Lao động, Hà Nội.
[4]. Phan Ngọc (2002), Bản sắc văn hóa Việt Nam, NXB Văn hóa, Hà Nội.
[5]. Nhiều tác giả (2007), Những vấn đề giáo dục hiện nay: quan điểm và giải pháp, NXB Tri thức, Hà Nội.
[6]. Quỹ Hòa bình và phát triển Việt Nam (2016), Hệ giá trị - mục tiêu phát triển nhân cách người học của hệ thống giáo dục, NXB Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>