Procedures of capacity training activities for teachers to run local educational contents in high school
Main Article Content
Abstract
The quality and capacity of teachers is one of the most important factors to ensure the success of the reform of the 2018 General Education Program. Organizing training activities to enable teachers to run local educational contents in high schools should be implemented synchronously according to the process of curriculum development, document compilation, innovation of training methods and forms; meanwhile, management levels must pay attention to creating an effective fostering environment.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
process, local education, general education program 2018,, Capacity building for teachers
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Văn bản hướng dẫn số 3536/BGDĐT-GDTH về việc biên soạn, thẩm định nội dung giáo dục địa phương cấp tiểu học trong Chương trình Giáo dục phổ thông 2018 và tổ chức thực hiện từ năm học 2020-2021.
Đặng, V. H. (chủ biên, 2016). Hoạt động trải nghiệm sáng tạo ở trường tiểu học. NXB Giáo dục Việt Nam.
Đinh, T. K. T. (chủ biên, 2018). Hoạt động trải nghiệm dành cho học sinh. NXB Giáo dục Việt Nam.
Hồ, V. T., & Nguyễn, V. Đ. (2022). Nghiên cứu xây dựng mô hình thực hiện nội dung giáo dục địa phương đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2018, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 4, năm 2022, tr.12-18.
Nguyễn, V. Đ., & Trần, Đ. N. (2020). Giáo dục địa phương cho học sinh tiểu học dựa theo mô hình Blended Learning. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 1 tháng 11, 44-47.
Nguyễn, V. Đ.(Chủ nhiệm đề tài), (2020). Nghiên cứu xây dựng và triển khai nội dung giáo dục địa phương cho học sinh tiểu học đáp ứng yêu cầu của Chương trình Giáo dục phổ thông mới. Chương trình Khoa học và công nghệ cấp Bộ, mã số: B2020.SPD.01.
Nguyễn, Đ. V. (2017). Phát triển chương trình bồi dưỡng giáo viên đáp ứng đổi mới giáo dục và đào tạo, Kỉ yếu Hội thảo Khoa học Quốc gia – Trường Đại học Sư phạm – Đại học Huế. NXB Thông tin và Truyền thông, 570-580.
Phó, Đ. H. (chủ biên, 2019). Hướng dẫn tổ chức hoạt động trải nghiệm lớp 1 theo chương trình phổ thông mới. NXB Đại học Sư phạm.
Most read articles by the same author(s)
- Van Thong Ho, Van Toai Dang, Dac Nguyen Nguyen, An overview of university brand management , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Nam Thieu, Thi Cam Ha Le, The current management of experience activities for students primary schools in Thoi Lai district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Bàn về đào tạo nguồn nhân lực đáp ứng yêu cầu đổi mới căn bản và toàn diện giáo dục , Dong Thap University Journal of Science: No. 6 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Thi Bich Thuy Pham, Currently managing student learning activities based on competencies in schools universal ethnic boarding in Binh Phuoc province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Van Nghiem Nguyen, Promoting the teaching-staff linking activities among universities, colleges in the mekong delta in new context , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, 40 năm ươm mầm tri thức và gắn bó những ân tình , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Thong Ho, Ngoc Hao Nguyen, The current management of local education activities for high school students in Cao Lanh city, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)