Building exercise questions to develop grade-3 students’ speaking in Cai Be district, Tien Giang province
Main Article Content
Abstract
Practicing sentences is one of the important contents in teaching Vietnamese in general and teaching Vietnamese 3 in particular. Vietnamese Book 3 was oriented towards reforming general education, shifting from focusing on imparting knowledge to helping students form and comprehensively develop their qualities and abilities. However, the reality of teaching Vietnamese in grade 3 still has some shortcomings such as: teachers do not have enough documents on sentence practice exercises; that is the present resource is limited in textbooks. Grade-3 students use most of the sentences incorrectly, do not express complete ideas in communication; they also do not show interest or activeness in learning and sentence practice. Reviewing relevant theoretical issues and surveying current teaching, practicing in some primary schools in the district Cai Be, Tien Giang province, the article builds exercises and guides using sentences to develop grade-3 students’ speaking capacity.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Sentence exercise system, 3rd grade, capacity development.
References
Diệp Quang Ban. (1995). Ngữ pháp tiếng Việt, tập 1,2. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Đặng Thành Hưng. (2012). Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Quản lí giáo dục, số 43 (tháng 12), 18-26.
Lê A (chủ biên), Phan Phương Dung, Đặng Kim Nga. (2015). Giáo trình Tiếng Việt 3, Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Tuấn Anh. (2019). Một số cách tiếp cận khái niệm “Năng lực” trong giáo dục. Tạp chí Giáo dục, Số 462 (tháng 9), 24-28.
Nguyễn Thị Ly Kha (chủ biên). (2022a). Sách giáo khoa Tiếng Việt 3 (tập 1) (Bộ sách Chân Trời Sáng Tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Thị Ly Kha (chủ biên). (2022b). Sách giáo khoa Tiếng Việt 3 (tập 1) (Bộ sách Chân Trời Sáng Tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.