The current state of teacher development at secondary schools in Vi Thanh city, Hau Giang province

Thanh Tam Thai1, , Ngoc Thach Phan2
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Foreign Languages Faculty, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

In recent years, the teaching staff at secondary schools in Vị Thanh City, Hậu Giang Province, has made significant progress in professional skills and expertise, contributing to the improvement of teaching and learning quality. However, some limitations still exist. In several schools, the development of the teaching staff faces challenges, such as a shortage of teachers in new subjects, ineffective recruitment processes, and unattractive remuneration policies. This article aims to provide practical evidence for policy planning and improvement, thereby creating sustainable motivation for teacher development in the locality. The survey results will serve as a basis for proposing solutions to develop the teaching staff at secondary schools, contributing to enhancing educational quality in this area. Furthermore, the research emphasizes the need for more in-depth surveys to thoroughly address the stated limitations.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGGĐT ngày 15/9/2020 về ban hành Điều lệ trường trung học cơ sở.
Covey, S. R. (2018). The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change. New York: Simon & Schuster.
Lê, T. T. (2019). Phát triển động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, T. M. H. (2019a). Phát triển giáo viên trong bối cảnh đổi mới giáo dục: Thực trạng và giải pháp. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. L. (2019b). Phát triển nguồn nhân lực giáo dục ở Việt Nam. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia Sự thật.
Nguyễn, Q. C. & Nguyễn, T. M. L. (2020a). Quản lý nhà trường trong bối cảnh đổi mới giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Nguyễn, T. M. H. (2020b). Đánh giá hiệu quả giáo viên và quản lý chất lượng giáo dục. Hà Nội: NXB Khoa học và Kỹ thuật.
Nguyễn, V. H. (2020c). Đội ngũ giáo viên trung học cơ sở và những vấn đề liên quan đến chất lượng giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Phạm, T. H. (2018) Đào tạo và bồi dưỡng giáo viên trong hệ thống giáo dục hiện đại. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Phạm, T. T. H. (2019). Phát triển đội ngũ giáo viên trung học cơ sở trong bối cảnh đổi mới giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, V. T. (2018). Quản lý đội ngũ giáo viên trong các trường trung học cơ sở: Thực trạng và giải pháp. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.

Most read articles by the same author(s)