The current state of teacher development at secondary schools in Vi Thanh city, Hau Giang province
Main Article Content
Abstract
In recent years, the teaching staff at secondary schools in Vị Thanh City, Hậu Giang Province, has made significant progress in professional skills and expertise, contributing to the improvement of teaching and learning quality. However, some limitations still exist. In several schools, the development of the teaching staff faces challenges, such as a shortage of teachers in new subjects, ineffective recruitment processes, and unattractive remuneration policies. This article aims to provide practical evidence for policy planning and improvement, thereby creating sustainable motivation for teacher development in the locality. The survey results will serve as a basis for proposing solutions to develop the teaching staff at secondary schools, contributing to enhancing educational quality in this area. Furthermore, the research emphasizes the need for more in-depth surveys to thoroughly address the stated limitations.
Keywords
Hau Giang province, staff development, secondary education, teachers, Vi Thanh city.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGGĐT ngày 15/9/2020 về ban hành Điều lệ trường trung học cơ sở.
Covey, S. R. (2018). The 7 Habits of Highly Effective People: Powerful Lessons in Personal Change. New York: Simon & Schuster.
Lê, T. T. (2019). Phát triển động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, T. M. H. (2019a). Phát triển giáo viên trong bối cảnh đổi mới giáo dục: Thực trạng và giải pháp. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. L. (2019b). Phát triển nguồn nhân lực giáo dục ở Việt Nam. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia Sự thật.
Nguyễn, Q. C. & Nguyễn, T. M. L. (2020a). Quản lý nhà trường trong bối cảnh đổi mới giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Nguyễn, T. M. H. (2020b). Đánh giá hiệu quả giáo viên và quản lý chất lượng giáo dục. Hà Nội: NXB Khoa học và Kỹ thuật.
Nguyễn, V. H. (2020c). Đội ngũ giáo viên trung học cơ sở và những vấn đề liên quan đến chất lượng giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Phạm, T. H. (2018) Đào tạo và bồi dưỡng giáo viên trong hệ thống giáo dục hiện đại. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Phạm, T. T. H. (2019). Phát triển đội ngũ giáo viên trung học cơ sở trong bối cảnh đổi mới giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Trần, V. T. (2018). Quản lý đội ngũ giáo viên trong các trường trung học cơ sở: Thực trạng và giải pháp. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Most read articles by the same author(s)
- Ngoc Thach Phan, Thi Thuy Phuong Chau, Current state and measures to manage experiential activities for preschool children at kindergartens in Bac Lieu city, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 6 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van Thanh Dinh, Ngọc Thạch Phan, The reality and measures of moral education management for lower secondary school students in Vi Thuy district, Hau Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 4 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Hoai An Nguyen, Ngoc Thach Phan, Exploring the teachers’ practices of corrective feedback in teaching Speaking: A case at an English center , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 7 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Ngoc Thach Phan, Minh Tinh Nguyen, Building high school culture in Dong Hai district, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Huynh Nhat Phuong Nguyen, Ngoc Thach Phan, The current management of English activities for preschoolers at kindergartens in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Cong Khanh Tran, Ngoc Thach Phan, Current management of experiential activities for students in middle schools in Bac Lieu city, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Ngan Tran, TS Ngoc Thach Phan, EFL teachers’ perceptions and practices of communities of practice for continuing professional development: A narrative overview , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 3 (2025): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Thanh Loan Bui, Ngoc Thach Phan, An investigation into EFL teachers’ perceptions and practices of using mind-mapping in writing classes , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 3 (2025): Social Sciences and Humanities Issue (English)