Building high school culture in Dong Hai district, Bac Lieu province

Ngoc Thach Phan1, , Minh Tinh Nguyen2
1 Foreign Languages Faculty, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate student, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Building school culture always receives the attention of the Party and State. Decision No. 1299/QD-TTg dated October 3, 2018 of the Prime Minister promulgating the Project "Building a culture of conduct in schools for the period 2018-2025". In reality, this task still focuses much on external forms without really paying attention to building internal factors such as cultural values ​​and behavioral standards. Building high schools culiture in Dong Hai district in Bac Lieu province has achieved certain results, but some limitations still exist. This article presents the results of  a survey on 106  administrators and teachers from high schools in this area about the current status of  this task as the basis for proposing measures to contribute to the improvement.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 4/11/2013 về “Dổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”
Deal, T. E., & Peterson, K. D. (2010). Shaping school culture: Pitfalls, paradoxes, and promises. John Wiley & Sons.
Đặng, T. H. (2016). Văn hóa tổ chức và văn hóa nhà trường trong quản lí giáo dục. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 124(1), 10-15. Truy cập từ http://vjes.vnies.edu.vn/vi/van-hoa-chuc-va-van-hoanha-truong-trong-quan-li-giao-duc.
Phạm , T. K., & Trương, . V. B. (2021). Thực trạng hoạt động xây dựng văn hóa nhà trường ở các trường trung học phổ thông tỉnh Bình Thuận. Tạp Chí Giáo dục, 2(516), 43-
48. Truy cập từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/309.
Richardson, S. (2014). The role of school culture in supporting beginning teachers: A case study. Doctoral dissertation, Oklahoma State University.
Thục Trân. (2024). Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo - Nguyễn Kim Sơn: Cộng đồng hạnh phúc chỉ được tạo bởi nền giáo dục hạnh phúc. Tạp chí Giáo dục Online. Truy cập từ https://giaoduc.edu.vn/bo-truong-bo-gd-dt-nguyen-kim-son-cong-dong-hanh-phuc-chi-duoc-tao-boi-nen-giao-duc-hanh-phuc/ ngày 20/11/2024.
Thủ tướng Chính phủ. (2018). Quyết định số 1299/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ: Phê duyệt Đề án "Xây dựng văn hóa ứng xử trong trường học giai đoạn 2018 - 2025" ngày 03/10/2018
Thủ tướng Chính phủ. (2022). Chỉ thị số 08/CT-TTg, ngày 01/6/2022 của Thủ tướng Chính phủ về việc tăng cường triển khai công tác xây dựng văn hóa học đường.
Trần, N. T. (2004). Cơ sở văn hóa Việt Nam. NXB Thành phố Hồ Chí Minh.