Current professional managenment in junior high schools in Dong Phu District, Binh Phuoc Province
Main Article Content
Abstract
The management of professional group activities refers to the organized and goal-oriented influence exerted on academic groups and teachers to ensure their operations are standardized, aligned with institutional requirements, and effective. To investigate the current professional group management in lower secondary schools in Dong Phu District, the author conducted a survey involving 123 participants of 110 teachers and 13 school managers, complemented by in-depth interviews with selected administrators and teachers. The findings indicate that the overall quality of the management was rated as fairly good, though certain limitations remain in the execution of key managerial functions. These findings provide a basis for proposing practical measures to enhance the management of professional group activities in lower secondary schools across Dong Phu District, Binh Phuoc Province.
Keywords
Dong Phu district, managing academic team activities, secondary schools.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Dương, H. D. (2020). Thực trạng quản lý hoạt động tổ chuyên môn các trường trung học cơ sở quận Bình Tân, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 1 tháng 5, 260-265.
Ngô, T. P. T. (2013). Tăng cường quản lý hoạt động kiểm tra, đánh giá học sinh của giáo viên - Một biện pháp quản lý tổ chuyên môn của Hiệu trưởng nhằm nâng cao chất lượng giáo dục ở trường trung học cơ sở. Tạp chí Quản lý Giáo dục, số 316, 17-18.
Ngô, T. P. T. (2017). Quản lý hoạt động của tổ chuyên môn ở các trường trung học cơ sở thành phố Hà Nội theo hướng phát triển năng lực dạy học. Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục, trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn, N. T. N., & Hồ V. T. (2021). Thực trạng quản lý hoạt động của tổ chuyên môn ở các trường trung học cơ sở huyện An Biên, tỉnh Kiên Giang. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, số đặc biệt tháng 7, 367-369.
Nguyễn, T. M. L. (2015). Quản lý giáo dục - một số vấn đề lý luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Phạm, Q. H., & Trần T. H. Y. (2012). Tổ chuyên môn trường phổ thông tổ chức hoạt động tự học cho đội ngũ giáo viên. Tạp chí Giáo dục, số 21, 6-19
Thái, D. T. (2007). Triết học giáo dục Việt Nam. Hà Nội: NXB Đại học sư phạm.
Trần, K. (2014). Những vấn đề cơ bản của khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm
Trần, V. D. (2010). Năng lực quản lý chuyên môn của hiệu trưởng trong đổi mới nhà trường. Tạp chí Khoa học giáo dục, số 63, 21-22.
Most read articles by the same author(s)
- Ngoc Thach Phan, Thi Thuy Phuong Chau, Current state and measures to manage experiential activities for preschool children at kindergartens in Bac Lieu city, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 6 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Ngọc Thạch Phan, Van Thanh Dinh, The reality and measures of moral education management for lower secondary school students in Vi Thuy district, Hau Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 4 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Ngoc Thach Phan, Hoai An Nguyen, Exploring the teachers’ practices of corrective feedback in teaching Speaking: A case at an English center , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 7 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Van Ngan Tran, TS Ngoc Thach Phan, EFL teachers’ perceptions and practices of communities of practice for continuing professional development: A narrative overview , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 3 (2025): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Thanh Loan Bui, Ngoc Thach Phan, An investigation into EFL teachers’ perceptions and practices of using mind-mapping in writing classes , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 3 (2025): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Ngoc Thach Phan, Minh Tinh Nguyen, Building high school culture in Dong Hai district, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thanh Tam Thai, Ngoc Thach Phan, The current state of teacher development at secondary schools in Vi Thanh city, Hau Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 6 (2025): Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Cong Khanh Tran, Ngoc Thach Phan, Current management of experiential activities for students in middle schools in Bac Lieu city, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Huynh Nhat Phuong Nguyen, Ngoc Thach Phan, The current management of English activities for preschoolers at kindergartens in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)