Current professional managenment in junior high schools in Dong Phu District, Binh Phuoc Province

Van Duan Nguyen1, Ngoc Thach Phan2,
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Foreign Languages Faculty, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The management of professional group activities refers to the organized and goal-oriented influence exerted on academic groups and teachers to ensure their operations are standardized, aligned with institutional requirements, and effective. To investigate the current professional group management in lower secondary schools in Dong Phu District, the author conducted a survey involving 123 participants of 110 teachers and 13 school managers, complemented by in-depth interviews with selected administrators and teachers. The findings indicate that the overall quality of the management was rated as fairly good, though certain limitations remain in the execution of key managerial functions. These findings provide a basis for proposing practical measures to enhance the management of professional group activities in lower secondary schools across Dong Phu District, Binh Phuoc Province.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ngày 15/9/2020 ban hành Điều lệ trường trung học cơ sở, trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Dương, H. D. (2020). Thực trạng quản lý hoạt động tổ chuyên môn các trường trung học cơ sở quận Bình Tân, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt kì 1 tháng 5, 260-265.
Ngô, T. P. T. (2013). Tăng cường quản lý hoạt động kiểm tra, đánh giá học sinh của giáo viên - Một biện pháp quản lý tổ chuyên môn của Hiệu trưởng nhằm nâng cao chất lượng giáo dục ở trường trung học cơ sở. Tạp chí Quản lý Giáo dục, số 316, 17-18.
Ngô, T. P. T. (2017). Quản lý hoạt động của tổ chuyên môn ở các trường trung học cơ sở thành phố Hà Nội theo hướng phát triển năng lực dạy học. Luận án Tiến sĩ Khoa học giáo dục, trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn, N. T. N., & Hồ V. T. (2021). Thực trạng quản lý hoạt động của tổ chuyên môn ở các trường trung học cơ sở huyện An Biên, tỉnh Kiên Giang. Tạp chí Thiết bị Giáo dục, số đặc biệt tháng 7, 367-369.
Nguyễn, T. M. L. (2015). Quản lý giáo dục - một số vấn đề lý luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Phạm, Q. H., & Trần T. H. Y. (2012). Tổ chuyên môn trường phổ thông tổ chức hoạt động tự học cho đội ngũ giáo viên. Tạp chí Giáo dục, số 21, 6-19
Thái, D. T. (2007). Triết học giáo dục Việt Nam. Hà Nội: NXB Đại học sư phạm.
Trần, K. (2014). Những vấn đề cơ bản của khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm
Trần, V. D. (2010). Năng lực quản lý chuyên môn của hiệu trưởng trong đổi mới nhà trường. Tạp chí Khoa học giáo dục, số 63, 21-22.

Most read articles by the same author(s)