Managing the retraining activities for preschool teachers in Quy Nhon City, Binh Dinh Province based on the career standard
Main Article Content
Abstract
The goal of preschool education is to support children’s physical, emotional, and aesthetic developments and formulate their personalities’ first elements. This task is assigned to managerial staffs and preschool teachers. Thus, enhancing preschool-teachers and managerial staffs comprehensively based on the career standard is a task meeting not only the immediate requirements but also the long-term strategies. The article presents the current situation of managing the retraining activities for preschool-teachers, based on the career standard in Quy Nhon City, Binh Dinh Province and proposes some measures to manage these activities.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Preschool teacher, the career standard, retraining activities, managing retraining activities
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Thông tư số 20/2015/TTLT-BGDĐT-BNV ngày 14 tháng 09 năm 2015 về “Chuẩn chức danh nghề nghiệp mầm non”.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2016). Chương trình bồi dưỡng theo tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp (Ban hành kèm theo Quyết định số2186 /QĐ-BGDĐT ngày 28 tháng 6 năm 2016).
Bộ Nội vụ. (2014). Thông tư số 19/2014/TT-BNV ngày 14 tháng 09 năm 2015 về “Quy định, hướng dẫn công tác đào tạo, bồi dưỡng viên chức”.
Kollova, O. V. (1976). Những cơ sở khoa học của quản lý. Hà Nội: NXB Khoa học xã hội.
Thành ủy Quy Nhơn. (2015). Báo cáo chính trị của Ban chấp hành Đảng bộ khoá XVII trình đại hội lần thứ XVIII Đảng bộ thành phố Quy Nhơn, tỉnh Bình Định, nhiệm kỳ 2015- 2020.
Most read articles by the same author(s)
- Hoang Nha Trinh, Nguyen Du Vo, Measures to managing information technology applications in teaching at high schools in Binh Dinh Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 33 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Nguyen Du Vo, Nam To, The management of testing and evaluation activities in students’ studying process at Binh Dinh Political School , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tuan Thanh Nguyen, Nguyen Du Vo, Developing group of union officials in secondary schools , Dong Thap University Journal of Science: No. 11 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Nguyen Du Vo, Teachers’ competencies respondingto the requirements of radically and comprehensively innovating vietnam’s education and training in the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Nguyen Du Vo, Thuy Van Huynh, Biện pháp phát triển đội ngũ giáo viên các trường trung học phổ thông đạt chuẩn quốc gia ở tỉnh Bình Định , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities