Managing the retraining activities for preschool teachers in Quy Nhon City, Binh Dinh Province based on the career standard

Nguyen Du Vo1, , Thi Thanh Thuy Dang2
1 Quy Nhon University, Vietnam
2 Bui Thi Xuan Kindergarten, Quy Nhon City, Binh Dinh Province, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The goal of preschool education is to support children’s physical, emotional, and aesthetic developments and formulate their personalities’ first elements. This task is assigned to managerial staffs and preschool teachers. Thus, enhancing preschool-teachers and managerial staffs comprehensively based on the career standard is a task meeting not only the immediate requirements but also the long-term strategies. The article presents the current situation of managing the retraining activities for preschool-teachers, based on the career standard in Quy Nhon City, Binh Dinh Province and proposes some measures to manage these activities.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2004). Chỉ thị số 40/CT-TW về việc “Xây dựng, nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý”.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Thông tư số 20/2015/TTLT-BGDĐT-BNV ngày 14 tháng 09 năm 2015 về “Chuẩn chức danh nghề nghiệp mầm non”.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2016). Chương trình bồi dưỡng theo tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp (Ban hành kèm theo Quyết định số2186 /QĐ-BGDĐT ngày 28 tháng 6 năm 2016).
Bộ Nội vụ. (2014). Thông tư số 19/2014/TT-BNV ngày 14 tháng 09 năm 2015 về “Quy định, hướng dẫn công tác đào tạo, bồi dưỡng viên chức”.
Kollova, O. V. (1976). Những cơ sở khoa học của quản lý. Hà Nội: NXB Khoa học xã hội.
Thành ủy Quy Nhơn. (2015). Báo cáo chính trị của Ban chấp hành Đảng bộ khoá XVII trình đại hội lần thứ XVIII Đảng bộ thành phố Quy Nhơn, tỉnh Bình Định, nhiệm kỳ 2015- 2020.