Designing and using real-world situations in the teaching of analysis grade 12

Tam Dao1, Thi Bao Tran Pham2,
1 Vinh University
2 Can Tho, Thot Not High School

Main Article Content

Abstract

This article analysed real-world situations in the teaching of mathematics and suggested some objectives and directions in order to help students practice activities that connect mathematics and the real-world. In addition, it presented some methods for students practising activities linking the analysis grade 12 to the real-world.

Article Details

References

[1]. Nguyễn Bá Kim (chủ biên), Bùi Huy Ngọc (2010), Phương pháp dạy học đại cương môn Toán, NXB Đại học Sư phạm.
[2]. Bùi Văn Nghị (2009), Vận dụng lí luận vào thực tiễn dạy học môn Toán ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm
[3]. Phan Trọng Ngọ (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Hoàng Phê ( chủ biên) (1992). Từ điển tiếng Việt, Trung tâm Từ điển Ngôn ngữ.
[5]. James Stewart (2016), Calculus (eighth edition ), Cengage Learning.
[6]. James Stewart – Lothard Redline – Saleem Watson (2013), Precalculus Mathematics for Calculus (sixth edition), Cengage Learning.
[7]. Đào Tam (2008), Tiếp cận các phương pháp dạy học không truyền thống trong dạy học Toán ở trường đại học và trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm.
[8]. Trần Vui (2014), Giải quyết vấn đề thực tế trong dạy học toán, NXB Đại học Huế.
[9]. M. Xcatkin (1986), Giáo dục phổ thông, NXB Giáo Dục, Matxcova (Sách tiếng Nga).