Designing and using real-world situations in the teaching of analysis grade 12
Main Article Content
Abstract
This article analysed real-world situations in the teaching of mathematics and suggested some objectives and directions in order to help students practice activities that connect mathematics and the real-world. In addition, it presented some methods for students practising activities linking the analysis grade 12 to the real-world.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Real-world situations, analysis grade 12, connecting mathematics to the real-world
References
[1]. Nguyễn Bá Kim (chủ biên), Bùi Huy Ngọc (2010), Phương pháp dạy học đại cương môn Toán, NXB Đại học Sư phạm.
[2]. Bùi Văn Nghị (2009), Vận dụng lí luận vào thực tiễn dạy học môn Toán ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm
[3]. Phan Trọng Ngọ (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Hoàng Phê ( chủ biên) (1992). Từ điển tiếng Việt, Trung tâm Từ điển Ngôn ngữ.
[5]. James Stewart (2016), Calculus (eighth edition ), Cengage Learning.
[6]. James Stewart – Lothard Redline – Saleem Watson (2013), Precalculus Mathematics for Calculus (sixth edition), Cengage Learning.
[7]. Đào Tam (2008), Tiếp cận các phương pháp dạy học không truyền thống trong dạy học Toán ở trường đại học và trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm.
[8]. Trần Vui (2014), Giải quyết vấn đề thực tế trong dạy học toán, NXB Đại học Huế.
[9]. M. Xcatkin (1986), Giáo dục phổ thông, NXB Giáo Dục, Matxcova (Sách tiếng Nga).
[2]. Bùi Văn Nghị (2009), Vận dụng lí luận vào thực tiễn dạy học môn Toán ở trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm
[3]. Phan Trọng Ngọ (2005), Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Hoàng Phê ( chủ biên) (1992). Từ điển tiếng Việt, Trung tâm Từ điển Ngôn ngữ.
[5]. James Stewart (2016), Calculus (eighth edition ), Cengage Learning.
[6]. James Stewart – Lothard Redline – Saleem Watson (2013), Precalculus Mathematics for Calculus (sixth edition), Cengage Learning.
[7]. Đào Tam (2008), Tiếp cận các phương pháp dạy học không truyền thống trong dạy học Toán ở trường đại học và trường phổ thông, NXB Đại học Sư phạm.
[8]. Trần Vui (2014), Giải quyết vấn đề thực tế trong dạy học toán, NXB Đại học Huế.
[9]. M. Xcatkin (1986), Giáo dục phổ thông, NXB Giáo Dục, Matxcova (Sách tiếng Nga).
Most read articles by the same author(s)
- Tam Dao, Thi Linh Pham, Selecting and applying situations with STEM problems in Geometry teaching in high schools , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 4 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Tam Dao, Exploring the links between mathematics contents and practice to help students identify and solve problems , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tam Dao, Van Bon Luong, Discovering new knowledge in teaching solid geometry by exploiting relationships with plane geometry , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tam Dao, Van Hieu Lam, Some methods of developing new problems from those in mathematics textbooks 4-5 , Dong Thap University Journal of Science: No. 18 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tam Dao, Vận dụng lý thuyết chuyển hóa sư phạm của didactic Toán vào việc tìm tòi phát hiện lời giải các bài toán ở trường phổ thông , Dong Thap University Journal of Science: No. 2 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities