Children’s outdoor activity expressions at some kindergartens in Cao Lanh City, Dong Thap Province

Thi Bich Van Le1, Van Canh Nguyen1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

The article presents children's outdoor-play expressions at some kindergartens in Cao Lanh city, Dong Thap province. Data were collected from 8 preschools with 170 teachers, 8 administrators, and 16 outdoor-play obvervations. The children’s psychological expressions during outdoor plays were examined, and possible differences were analyzed in their expressions between the two types of school (public - non public) and aged groups. It shows that there are certain differences in (1) interest and independence between age groups, (2) creativity among the children in the two types of school.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2008), Điều lệ trường Mầm non.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017), Hướng dẫn phát triển chương trình Giáo dục Mầm non, NXB Giáo dục.
[3]. Hoàng Thị Dinh, Nguyễn Thị Thanh Giang, Bùi Thị Kim Tuyế n, Lương Thị Bình, Nguyễn Thị Quyên, Bùi Thị Lâm và Hoàng Thị Thu Hương (2017), Hướng dẫn thực hành áp dụng quan điểm giáo dục lấy trẻ làm trung tâm trong trường Mầm non, NXB Giáo dục Việt Nam.
[4]. Nguyễn Thị Hòa (2013), Giáo trình Giáo dục học Mầm non, NXB Đại học Sư phạm.
[5]. Nguyễn Thị Mỹ Lộc, Phan Thị Thảo Hương Đinh Thị Kim Thoa (2008), Giáo dục giá trị sống và kỹ năng sống cho trẻ mầm non, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[6]. National Council for Curriculum and Assessment, “Learning and developing through play”, Aistear: the Early Childhood Curriculum Framework, http://www.ncca.biz/Aistear/pdfs/Guidelines_ENG/Play_ENG.pdf.
[7]. Olivia N. Saracho, Bernard Spodek, Contemporary Perspectives on play in early childhood education, Information Age Publishing.
[8]. Đinh Văn Vang (2009), Giáo trình Tổ chức hoạt động vui chơi cho trẻ mầm non, NXB Giáo dục Việt Nam.

Most read articles by the same author(s)