Teachers’ competencies respondingto the requirements of radically and comprehensively innovating vietnam’s education and training in the current circumstances

Nguyen Du Vo1,
1 Quy Nhon University

Main Article Content

Abstract

The article focuses on the training intitutions, methods, and the models of teacher education as well as the system of teachers’ professional competencies responding to the requirements of radically and comprehensively innovating Vietnam’s education and training, the basic issues related to training and developing teachers’competencies and the specific tasks of the teacher education units, of the education management agencies and schools in training and developing teachers’competencies.

Article Details

References

[1]. Thái Huy Bảo (2012), “Phát triển đội ngũ giảng viên bộ môn phương pháp giảng dạy một yêu cầu cần thiết đối với các trường, khoa đại học sư phạm”, Tạp chí Giáo dục, Số 289- Kỳ 1-7/2012, tr 5-7.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2012), Hỏi – đáp về một số nội dung đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 - Hội nghị Trung Ương 8, khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo.