Teachers’ competencies respondingto the requirements of radically and comprehensively innovating vietnam’s education and training in the current circumstances
Main Article Content
Abstract
The article focuses on the training intitutions, methods, and the models of teacher education as well as the system of teachers’ professional competencies responding to the requirements of radically and comprehensively innovating Vietnam’s education and training, the basic issues related to training and developing teachers’competencies and the specific tasks of the teacher education units, of the education management agencies and schools in training and developing teachers’competencies.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Innovation, teachers’ competencies.
References
[1]. Thái Huy Bảo (2012), “Phát triển đội ngũ giảng viên bộ môn phương pháp giảng dạy một yêu cầu cần thiết đối với các trường, khoa đại học sư phạm”, Tạp chí Giáo dục, Số 289- Kỳ 1-7/2012, tr 5-7.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2012), Hỏi – đáp về một số nội dung đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 - Hội nghị Trung Ương 8, khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2012), Hỏi – đáp về một số nội dung đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 - Hội nghị Trung Ương 8, khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo.
Most read articles by the same author(s)
- Hoang Nha Trinh, Nguyen Du Vo, Measures to managing information technology applications in teaching at high schools in Binh Dinh Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 33 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Nguyen Du Vo, Thi Thanh Thuy Dang, Managing the retraining activities for preschool teachers in Quy Nhon City, Binh Dinh Province based on the career standard , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 2 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Nguyen Du Vo, Nam To, The management of testing and evaluation activities in students’ studying process at Binh Dinh Political School , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tuan Thanh Nguyen, Nguyen Du Vo, Developing group of union officials in secondary schools , Dong Thap University Journal of Science: No. 11 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Nguyen Du Vo, Thuy Van Huynh, Biện pháp phát triển đội ngũ giáo viên các trường trung học phổ thông đạt chuẩn quốc gia ở tỉnh Bình Định , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities