Current status of managing life skills education activities for children in the Canh Dieu Tuoi Tho Private Kindergarten System in Ho Chi Minh City

Van De Nguyen1, Thi Cam Tien Le2,
1 Center for Training Partnership and Professional Development, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

For preschool children, life skills education is a process of purposeful and planned impact, equipping children with knowledge to help them form necessary life skills, appropriate to each stage of human development and the living environment. The study assessed the current status of life skills education management for children at the Canh Dieu Tuoi Tho Private Preschool System, Ho Chi Minh City. A survey was conducted among 90 managers and teachers of preschools in the System. The research results show that life skills education activities for children are suitable under the current educational innovation, demonstrating a very practical training plan. However, the coordination mechanism between relevant units and individuals managing life skills education activities for children has not been clearly specified. Thus, the coordination implementation is not really smooth and has not brought about efficiency. To continue promoting the strengths and overcoming the limitations and shortcomings mentioned in the current situation of the project, in terms of management, it is necessary to have more specific and complete measures to contribute to improving the quality of management of life skills education activities for children at this preschool system. 

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Công văn số 463/BGDĐT-GDTX ngày 28 tháng 01 năm 2015 của Bộ Giáo dục và Đào tạo về Hướng dẫn triển khai thực hiện giáo dục kỹ năng sống tại các cơ sở giáo dục giáo dục mầm non, giáo dục phổ thông và giáo dục thường xuyên.
Nguyễn, T. B. (2009). Giáo trình chuyên đề giáo dục kĩ năng sống. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, T. M. L., Đinh, T. K. T., & Phan, T. T. H. (2010). Giáo dục giá trị sống và kỹ năng sống cho trẻ mầm non. NXB Đại Học quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, V. Đ. (chủ biên), & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình Phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. NXB Giáo dục Việt nam.
Nguyễn, A. T. (Chủ biên), Nguyễn, T. N. M., & Đinh, T. K. T. (2013). Tâm lý học trẻ em lứa tuổi mầm non. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, T. T. C., & Trần, T. (2021). Giáo dục kỹ năng sống cho học sinh tiểu học thông qua hoạt động trải nghiệm. Tạp chí Khoa học Đại học Văn Lang, Số 26, Tháng 03, 2021, 54-59.
Nguyễn, T. D. (2023). Năng lực giáo dục kĩ năng sống của giáo viên mầm non-Một số nghiên cứu trên thế giới. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, Tập 19, Số S3, 2023, 154-160.
Vũ , T. M. T. (2022). Một số biện pháp giáo dục kĩ năng hợp tác cho trẻ 5-6 tuổi thông qua hoạt động chắp ghép ở trường mầm non. Tạp chí Giáo dục, 22(15), 6–11. Truy cập từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/491.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >>