Đánh giá chất lượng chương trình đào tạo
Main Article Content
Abstract
Basing on the total quality management approach, a quality assurance training program is one of the key components that provides persuasive evidence for a school’s training quality. In order to buid up quality assurance programs, there must be clear indentifications of criteria for evaluation, procedures for evaluation and ways of using evaluation results to improve training programs. This article aims to present how to evaluate the quality of a training program; principles, procedures and methods of evaluating the training program quality as references to apply in the reality.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Nguyễn Đức Chính (2008), Thiết kế và ĐGCT giáo dục, Tập bài giảng tại Khoa Sư Phạm (nay là trường Đại học Giáo dục) Đại học quốc gia Hà Nội.
[2]. Ngỗ Doãn Đãi (2008), "Kiểm định chương trình đào tạo ở Việt Nam", Báo cáo trình bày tại Hội thảo "Kiểm định, đánh giá và quản lí chất lượng đào tạo đại học", Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3]. Trần Thị Hoài (2009), Nghiên cứu đánh giá thẩm định chương trình giáo dục đại học trình độ đại học, Luận án tiến sỹ Quản lý giáo dục.
[4]. Trần Thị Bích Liễu (2008), "ĐGCT đào tạo: khái niệm, nguyên tắc, quy trình, loại hình, phương pháp", Kỉ yếu hội thảo quốc tế "Xây dựng tiêu chuẩn chất lượng cho các trường sư phạm Việt Nam", Viện Nghiên cứu Sư phạm, Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh.
[2]. Ngỗ Doãn Đãi (2008), "Kiểm định chương trình đào tạo ở Việt Nam", Báo cáo trình bày tại Hội thảo "Kiểm định, đánh giá và quản lí chất lượng đào tạo đại học", Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3]. Trần Thị Hoài (2009), Nghiên cứu đánh giá thẩm định chương trình giáo dục đại học trình độ đại học, Luận án tiến sỹ Quản lý giáo dục.
[4]. Trần Thị Bích Liễu (2008), "ĐGCT đào tạo: khái niệm, nguyên tắc, quy trình, loại hình, phương pháp", Kỉ yếu hội thảo quốc tế "Xây dựng tiêu chuẩn chất lượng cho các trường sư phạm Việt Nam", Viện Nghiên cứu Sư phạm, Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Tuyet Hanh Nguyen, Developing teachers’ adaptive capacity to meet educational mission requirements in the new context , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Thi Tuyet Hanh Nguyen, Developing high school managers in accordance with principal standards responding to educational innovation , Dong Thap University Journal of Science: No. 37 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- TS Thi Tuyet Hanh Nguyen, Developing professional capacity for education administrators and teachers for the 2018 General Education Program implementation , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 3 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Minh Gian Pham, Thi Tuyet Hanh Nguyen, Thi Thu Lieu Dang, The current circumstances and essientials for high school managers , Dong Thap University Journal of Science: No. 22 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Tuyet Hanh Nguyen, Applying systematic thinking in learning at university , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian, Thi Tuyet Hanh Nguyen, Hong Phuc Phan, Study on the functons and competencies of a high school principal In the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Tuyet Hanh Nguyen, Minh Gian Pham, Kinh nghiệm đánh giá chất lượng chương trình đào tạo của một số nước trên thế giới và vận dụng ở Việt Nam , Dong Thap University Journal of Science: No. 7 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities