Đánh giá chất lượng chương trình đào tạo

Thi Tuyet Hanh Nguyen

Main Article Content

Abstract

Basing on the total quality management approach, a quality assurance training program is one of the key components that provides persuasive evidence for a school’s training quality.  In order to buid up quality assurance programs, there must be clear indentifications of criteria for evaluation, procedures for evaluation and ways of using evaluation results to improve training programs. This article aims to present how to evaluate the quality of a training program; principles,  procedures and methods of  evaluating the training program quality as references to apply in the reality.

Article Details

References

[1]. Nguyễn Đức Chính (2008), Thiết kế và ĐGCT giáo dục, Tập bài giảng tại Khoa Sư Phạm (nay là trường Đại học Giáo dục) Đại học quốc gia Hà Nội.
[2]. Ngỗ Doãn Đãi (2008), "Kiểm định chương trình đào tạo ở Việt Nam", Báo cáo trình bày tại Hội thảo "Kiểm định, đánh giá và quản lí chất lượng đào tạo đại học", Trường Đại học Khoa học Xã hội và Nhân văn, Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3]. Trần Thị Hoài (2009), Nghiên cứu đánh giá thẩm định chương trình giáo dục đại học trình độ đại học, Luận án tiến sỹ Quản lý giáo dục.
[4]. Trần Thị Bích Liễu (2008), "ĐGCT đào tạo: khái niệm, nguyên tắc, quy trình, loại hình, phương pháp", Kỉ yếu hội thảo quốc tế "Xây dựng tiêu chuẩn chất lượng cho các trường sư phạm Việt Nam", Viện Nghiên cứu Sư phạm, Trường Đại học Sư phạm TP. Hồ Chí Minh.

Most read articles by the same author(s)