Developing teachers’ adaptive capacity to meet educational mission requirements in the new context

Thi Tuyet Hanh Nguyen1,
1 National Academy Education Management

Main Article Content

Abstract

The current context with the impact of Industrial Revolution 4.0 brings about many opportunities and challenges for everyone in all areas, including education. For the success of the basic, comprehensive reform in education teachers need to acquire new capacities. Adaptive capacity is an important one for all school teachers to develop so that they can fulfill the educational mission successfully under the requirements of the reform.

Article Details

References

[1]. Phạm Kim Anh (2016), “Thực trạng năng lực đội ngũ giáo viên phổ thong trung học trước yêu cầu đổi mới GD phổ thông”, Kỷ yếu hội thảo quốc tế của Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
[2]. Nguyễn Đình Đức (2016), “Cuộc cách mạng công nghiệp lần thứ tư: Cơ hội và thách thức với Việt Nam”, http://irgamme.uet.vnu.edu.vn/cuoc-cach-mang-cong-nghiep-lan-thu-4-co-hoi-va-thach-thuc-voi-viet-nam/.
[3]. Đặng Xuân Hải (2015), Năng lực thích ứng với thay đổi trong sự đổi mới GD và nhà trường trung học phổ thông, NXB Giáo dục VN.
[4]. Marcus Ingle (2017), Tăng cường học hỏi trong bối cảnh “Ba”, Khóa bồi dưỡng Lãnh đạo GD 4.0 dành cho Cán bộ chủ chốt Học viện Quản lý giáo dục.
[5]. Phan Hoàng Yến, (2010), “Năng lực cảm xúc với nghề dạy ngoại ngữ”, http://data.ulis.vnu.edu.vn/jspui/bitstream/123456789/632/1/63%20YEN%20Phan%20Hoang.pdf.

Most read articles by the same author(s)