Study on the functons and competencies of a high school principal In the current circumstances

Minh Gian , Thi Tuyet Hanh Nguyen1,, Hong Phuc Phan2
1 Education Management Academy
2 Ca Mau Department of Education and Training

Main Article Content

Abstract

The changes the world’s economy and society has had strong impacts on the education of every country. Thus, to fulfill the functions of a school, the principal must have possible solutions responding to the requirements of the new era. This article aims to analyze 3 functions of a high school principal in Vietnam today, thence to propose must-do duties and must-have competencies of a high school principal to lead school educating activities effectively.    

Article Details

References

[1]. Đặng Quốc Bảo (2006), Hoạt động quản lý và sự vận dụng vào quản lý nhà trường phổ thông (tổng thuật và giới thiệu), Học viện Quản lý giáo dục.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2011), Điều lệtrường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học,Ban hành kèm theo thông tư số12/2011/TT-BGDĐT ngày 28 tháng 3 năm 2011 của Bộ trưởngBộ GD& ĐT.
[3]. Nguyễn Phúc Châu (2010), Quản lí nhà trường, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội
[4]. Đặng Xuân Hải (2002), “Nhận diện khái niệm lãnh đạo và quản lý trong quản lý trường học”, Phát triển giáo dục (4), tr.25-27.
[5]. Bùi Minh Hiền và Nguyễn Xuân Hải, (2010), “Chân dung người hiệu trưởng trong lãnh đạo, quản lý nhà trường phổ thông hiện nay ở nước ta”, Tạp chí Quản lý giáo dục, (8), tr. 17-20.

Most read articles by the same author(s)