Developing professional capacity for education administrators and teachers for the 2018 General Education Program implementation
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
The 2018 General Education Program was issued under Circular No. 32/2018/TT-BGDĐT dated December 26, 2018 of the Ministry of Education and Training. The program has many new features and is built in an open direction, with the goal of developing student competence and qualities, giving autonomy to schools for the implementation. Accordingly, education administrators and teachers of schools need to be trained and given specific instructions to be able to master changes and know how to overcome barriers to implementing the program as required for quality insuarance. Since 2019 the Ministry of Education and Training has issued official documents guiding the implementation of the program; assigning Universities of Education and the Academy of Educational Management to train education administrators and teachers on implementing the 2018 General Education Program. However, after more than 3 years of implementing the program at all levels, there are still shortcomings to be removed. This article summarizes the implementation process and training results to implement the 2018 General Education Program, identifying issues to be resolved for improvements.
Chi tiết bài viết
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Từ khóa
General Education Program 2018, guidance, managers, teachers, training.
Tài liệu tham khảo
Department of Teachers and Educational Managers, Ministry of Education and Training. (2023b). Workshop documents on "Reviewing, proposing additions and updating the content of training materials for teachers and educational managers to implement General education program 2018”.
Kotter, J. (1995). Leading change: Why reform efforts fail. Harvard Business Review.
Kanter, R. M., Stein, B., & Jick T. (1992). The challenge of organizational change, How companies experience it and leaders guide it. New York: The Free Press.
Ministry of Education and Training. (2018). General education program, issued according to Circular No. 32/2018/TT-BGDĐT dated December 26, 2018.
Ministry of Education and Training. (2019). Decision No. 4660/QD-BGDĐT dated December 4, 2019 on promulgating a list of training modules for core teachers and administrators of core general education institutions to carry out regular training for teachers and administrators of general education institutions.
Ministry of Education and Training. (2019). Official Dispatch No. 3535/BGDĐT-GDTH dated August 19, 2019 on instructions for implementing the content of Primary School Experience Activities in the 2018 General Education Program from the 2020-2021 school year.
Ministry of Education and Training. (2020). Official Dispatch No. 5512/BGDĐT-GDTrH dated December 18, 2020 Regarding the construction and implementation of the school's educational plan.
Ministry of Education and Training. (2021). Official Dispatch No. 2345/BGDĐT-GDTH dated June 7, 2021 Regarding guidance on developing educational plans for primary schools.
Ministry of Education and Training. (2021). Training materials for managers of educational establishments for modules according to Decision No. 4660/QD-BGDĐT.
Ministry of Education and Training. (2022). Circular No. 13/2022/TT-BGDĐT dated on amending the Education and Training Program issued under Circular No. 32/2018/TT-BGDĐT.
Ministry of Education and Training. (2023). Official Dispatch 5636/BGDĐT-GDTrH guiding on developing teaching plans for Natural Sciences, History and Geography, Experience Activities, and career guidance at middle school level.
Tasić, I.,Tubić, D., Tasić, J., & Mitic, T. (2011). Management theories in education. International Symposium Engineering Management and Competitiveness (EMC 2011), June 24-25, Serbia.
Teczke, M., Bespayeva, R. S., & Bugubayeva, R. O., (2017). Approaches and models for change management. Jagiellonian Journal of Management, Vol. 3(3), 195-208.
Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả
- Nguyễn Thị Tuyết Hanh, Phát triển năng lực thích ứng cho đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu thực hiện nhiệm vụ giáo dục trong bối cảnh mới , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 29 (2017): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Phạm Minh Giản, Nguyễn Thị Tuyết Hạnh, Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường trung học phổ thông theo chuẩn hiệu trưởng đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 37 (2019): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Phạm Minh Giản, Nguyễn Thị Tuyết Hạnh, Đặng Thị Thu Liễu, Bối cảnh và những yêu cầu cơ bản đối với người cán bộ quản lý trường trung học phổ thông trong giai đoạn hiện nay , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 22 (2016): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Nguyễn Thị Tuyết Hạnh, Áp dụng tư duy hệ thống trong học tập ở đại học , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 16 (2015): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Phạm Minh Giản, Nguyễn Thị Tuyết Hạnh, Phan Hồng Phúc, Nghiên cứu chức năng và năng lực của hiệu trưởng trường trung học phổ thông trong giai đoạn hiện nay , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 12 (2015): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Nguyễn Thị Tuyết Hạnh, Đánh giá chất lượng chương trình đào tạo , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 5 (2013): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Nguyễn Thị Tuyết Hạnh, Phạm Minh Giản, Kinh nghiệm đánh giá chất lượng chương trình đào tạo của một số nước trên thế giới và vận dụng ở Việt Nam , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 7 (2014): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn