Quản lí phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông theo hướng chuẩn hóa

Minh Gian Pham1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

This article aims to present views of development management, functions of managing the development of high school teaching staff and to determine management entities involved. The author also identified contents of the related management on the basis of standardization via training and retraining; recruiting, utilizing and evaluating; implementing priority policies; ensuring the quantity, quality, structure and consensus.

Article Details

References

[1]. Đặng Quốc Bảo, Đỗ Quốc Anh, Đinh Thị Kim Thoa (2007), Cẩm nang nâng cao nâng lực và phẩm chất ĐNGV, NXB Lý luận Chính trị.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2008), Công tác bồi dưỡng giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới phương pháp dạy học, Kỷ yếu hội thảo bồi dưỡng giáo viên đổi mới Phương pháp dạy học. Hà Nội.
[3]. Nguyễn Quốc Chí (2003), Tập bài giảng Những cơ sở của lý luận quản lý giáo dục.
[4]. Trần Bá Hoành (2006), Vấn đề giáo viên – Những nghiên cứu lí luận và thực tiễn, NXB Đại học Sư phạm.
[5]. Paul Hersey-Ken Blanc Hard (1995), Quản lý nguồn nhân lực, NXB Chính trị Quốc gia.
[6]. UNESCO (2005), Vai trò của UNESCO trong thế kỷ XXI, NXB Khoa học xã hội, Hà Nội.
[7]. John Bratton, Jeffrey Gold (2001), Human resource management: theory and practice, Routledge.