Measuring the job requirements satisfaction level of teacher training majored graduates: A study based on employer feedbacks
Main Article Content
Abstract
The article presents the measurement results of the graduates’ job requirements satisfaction of the teacher training majors at Dong Thap University in the period 2017-2021. The survey data used in this study is the evaluations by 201 superintendents in preschools, elementary, middle, and high schools. Three main factors are considered for the evaluations, namely (1) soft skills, (2) professional skills and (3) work attitudes of graduates. The results showed that most employers have evaluated graduates’ skills and working attitudes at good and very good levels for meeting the job requirements. However, some employers still assessed their work skills and attitudes as only partially satisfying job requirements. In addition, those graduates working at high schools scored an average level higher than ones working at preschools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Meeting job requirements, professional skills, soft skills, training teachers, working attitudes
References
Archer, W., & Davison, J. (2008). Graduate employability: What do employers think and want?. London: The Council for Industry and Higher Education.
Dunbar, K., Laing, G., & Wynder, M. (2016). A content analysis of accounting job advertisements: skill requirements for graduates. E-Journal of Business Education & Scholarship of Teaching, 10(1), 58-72.
Đặng, B. L., Nguyễn, T. T., Đỗ, M. T., & Nguyễn, X. A. (2019). Đánh giá của doanh nghiệp về năng lực sinh viên các trường đại học ngoài công lập. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 21, 18-22.
Finch, D. J., Hamilton, L. K., Baldwin, R., & Zehner, M. (2013). An exploratory study of factors affecting undergraduate employability. Education + Training, 55(7), 681-704.
Hoàng, T., & Chu, N. M. N. (2008). Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS. Hà Nội: NXB Hồng Đức.
Holmes, L. (2013). Competing perspectives on graduate employability: Possession, position or process?. Studies in Higher Education, 38, 538-554.
Huỳnh, T. T. (2019). Các nhân tố ảnh hưởng đến mức độ hài lòng của nhà tuyển dụng về sinh viên tốt nghiệp ngành Thông tin học Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ, 55(1C), 89-99
Low, M., Botes, V., De La Rue, D., & Allen, J. (2016). Accounting employers' expectations-the ideal accounting graduates. E-Journal of Business Education & Scholarship of Teaching, 10(1), 36-57.
Lowden, K., Hall, S., Elliot, D., & Lewin, J. (2011). Employers’ perceptions of the employability skills of new graduates. London: Edge Foundation.
Murray, S., & Robinson, H. (2001). Graduates into sales-employer, student and university perspective. Education + Training, 43(4), 184-193.
Ngô, C. H., & Bùi, Đ. N. (2018). Đánh giá mức độ đáp ứng công việc của sinh viên tốt nghiệp ngành sư phạm Trường Đại học Thủ đô Hà Nội qua ý kiến nhà sử dụng lao động. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Thủ đô Hà Nội, số 23, 79-85.
Nunnally, J. ( 1978). Psycometric Theory. New York: McGraw-Hill.
Orr, C., Sherony, B., & Steinhaus. C. (2011). Employer perceptions of student informational interviewing skills and behaviors. American Journal of Business Education, 4(12), 23-32.
Osmani, M., Weerakkody, V., Hindi, N., & Eldabi, T. (2019). Graduates employability skills: A review of literature against market demand. Journal of Education for Business, 94(7), 423-432.
Phạm, V. Q. (2017). Mức độ đáp ứng yêu cầu của việc làm ở sinh viên tốt nghiệp các ngành khoa học xã hội và nhân văn. Tạp chí Khoa học Xã hội và Nhân văn ĐHQG Hà Nội, 3(3), 342-350.
Phạm, V. Q., & Trần, K. Q. (2016). Sự thích ứng với việc làm của cựu sinh viên khoa học xã hội và nhân văn. Tạp chí Tâm lý học, 5, 11-21.
Slater, S. F. (1995). Issues in conducting marketing strategy research. Journal of Strategic Marketing, 3(4), 257-270.
The World Bank. (2012). Putting higher education to work, skills and research for growth in East Asia. World Bank East Asia and Pacific Regional Report.
Trần, T. T. T., Trần, T. L., & Trần, T. H. L. (2018). Đánh giá sự hài lòng về khả năng thích ứng nghề nghiệp của sinh viên tốt nghiệp chuyên ngành Kế toán Trường Đại học Công Nghiệp Hà Nội. Tạp chí Khoa học và Công nghệ: Kinh tế và Xã hội, Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội, 46, 17-23.
Trịnh Thế Anh, Đặng Quốc Hòe. (2013). Đánh giá mức độ đáp ứng yêu cầu công việc của sinh viên tốt nghiệp ngành Giáo dục Mầm non Trường Đại học Sư phạm, Đại học Đà Nẵng. Tạp chí Khoa học Xã hội, Nhân văn và Giáo dục, 3(1), 78-84.
Trịnh Văn Sơn, Phạm Phương Trung. (2016). Chất lượng giáo dục đào tạo: đánh giá của doanh nghiệp đối với sinh viên tốt nghiệp của Trường Đại học Kinh tế - Đại học Huế. Tạp chí khoa học - Đại học Huế, 18 (4), 191-202.
Most read articles by the same author(s)
- Van Canh Nguyen, Measuring student satisfaction of the quality of Dong Thap University library's services , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 4 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van Canh Nguyen, Van Tac Pham, Thi Bich Van Le, Measurement of students’ satisfaction in online courses at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 7 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Van Canh Nguyen, Assessing the students’ satisfaction level on training services at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 40 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Canh Nguyen, Van Tac Pham, Quoc Tuan Nguyen, Analysis and evaluation of question items: A solution to enhance the quality of multiple-choice test , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 3 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Thi Bich Van Le, Van Canh Nguyen, Children’s outdoor activity expressions at some kindergartens in Cao Lanh City, Dong Thap Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 32 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Canh Nguyen, Applying the item response theory with two-parameter, three-parameter models in the evaluation of multiple choice tests , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 4 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)