Current situation and measures to develop middle school teachers in Soc Trang city, Soc Trang province
Main Article Content
Abstract
Qualified teachers in terms of expertise, pedagogical skills and teaching methods will help improve teaching-learning quality, creating a positive and effective learning environment. The article assesses the current situation of developing secondary school teaching staffs in Soc Trang city, Soc Trang province. Data were collected from 16 managers, 39 professional group leaders and 142 teachers in secondary schools in Soc Trang city, Soc Trang province. The research results show that despite progress in developing the secondary school teaching staffs in this area, shortcomings still exist. Based on the results of the assessment of the current situation, the author has proposed measures for improving the relevant teaching staffs in the coming time, meeting the requirements of human resource development in the context of innovation.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Development, secondary school, Soc Trang city, teaching staff.
References
Ban Chấp hànhTrung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Hội nghị lần thứ tám Ban chấp hành TW khóa XI về Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện nền kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Thông tư số 19/2019/TT-BGDĐT ngày 12 tháng 11 năm 2019 của Bộ Giáo dục và Đào tạo, ban hành Quy chế bồi dưỡng thường xuyên giáo viên, cán bộ quản lý cơ sở giáo dục mầm non, cơ sở giáo dục phổ thông và giáo viên trung tâm giáo dục thường xuyên.
Nguyễn, V. Đ. (2014). Thực trạng và giải pháp nâng cao chất lượng đội ngũ giáo viên mầm non và phổ thông tại tỉnh Đồng Tháp. Đề tài khoa học cấp Tỉnh, Sở Khoa học và Công nghệ Đồng Tháp.
Nguyễn, T. T. L. (2016). Quản lý đội ngũ giáo viên ở trƣờng trung học cơ sở Kim Đồng, thành phố Hạ Long nhằm đáp ứng yêu cầu đổi mới căn bản và toàn diện giáo dục trong giai đoạn hiện nay. Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội.
Phạm, M. H. (2001). Về phát triển con người thời kỳ công nghiệp hóa, hiện đại hóa. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.
Quốc hội. (2019). Luật số 43/2019/QH14, Luật Giáo dục. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Thủ tướng. (2016). Quyết định số 732/QĐ-TTg ngày 29 tháng 4 năm 2016 của Thủ tướng Chính phủ về việc phê duyệt Đề án "Đào tạo, bồi dưỡng nhà giáo và cán bộ quản lý cơ sở giáo dục đáp ứng yêu cầu đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục phổ thông giai đoạn 2016 - 2020, định hướng đến năm 2025".
Từ điển Giáo dục học (2004). Hà Nội: NXB Giáo dục.
Most read articles by the same author(s)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Tam Tang, Educating young generation about patriotism and will to protect nation’s sovereignty basing on the ancerotrs’ intelligence , Dong Thap University Journal of Science: No. 13 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Quoc Bao Dang, Quoc Bao Dang, Internalizing Uncle Ho’s six instructions into school teaching operation of education innovation , Dong Thap University Journal of Science: No. 15 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Ngoc Hieu Le, Minh Gian Pham, Current management of information technology application activities in teaching at high schools in O Mon district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Phu Hao Tran, Minh Gian Pham, TS Huu Ngai Pham, Current status of teachers implementing career education for high school students in the Mekong Delta under the 2018 General Education Program , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Minh Gian Pham, Minh Tuyet Tran, Current situation of subject head development at secondary schools in Can Duoc district, Long An province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 02S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)