Designing and organizing STEM education activities for 4th-graders students based on the T-SM-E model

Thi Truc Minh Nguyen1, , Thuy Hoang Yen Tran1, Thi Kieu Nguyen1
1 School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

STEM education is an advanced educational model that has been widely adopted in many countries around the world. STEM education helps students to apply knowledge of Science, Technology, Engineering, and Mathematics to solve practical problems, positively impacts on their competency development. In our country, STEM education is also considered a educational orientation and has been implemented in recent years. Although STEM education has become popular worldwide, it is still relatively a new form of education in Vietnam. Many teachers have not yet been trained or exposed to STEM education. As a result, they may face difficulties and feel uncertain when implementing STEM education. Therefore, Teachers may find difficult and confusing to implement STEM education. In this article, we present a model of designing and organizing STEM educational activities for 4th-graders. Thereby we introduce to primary school teachers a new approach to design STEM educational activities teaching plans.

Article Details

Author Biographies

Ph.D Thi Truc Minh Nguyen, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Lecture, Faculty of Primary and Pre-school Educcation

MR Thuy Hoang Yen Tran, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Lecture, Faculty of Mathematics-Information Technology Teacher Education

Dr Thi Kieu Nguyen, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Head of Department, Faculty of Primary and Pre-school Educcation

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông tổng thể (Thông tư 32/2018/TT-BGDĐT).
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). V/v hướng dẫn xây dựng kế hoạch giáo dục của nhà trường cấp tiểu học (số 2345/BGDĐT-GDTH ngày 7/6/2021).
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2022). Kế hoạch triển khai thực hiện giáo dục STEM cấp Tiểu học (số 526/KH-BGDĐT ngày 17/5/2022).
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Tài liệu tập huấn triển khai thực hiện giáo dục STEM cấp tiểu học tiếp cận theo chương trình giáo dục phổ thông 2018.
Lê, T. T. H., Nguyễn, T. H. G., & Nguyễn, N. H. (2023). Thiết kế kế hoạch bài dạy môn toán lớp 4 theo định hướng giáo dục STEM. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Thái Nguyên, 228(12), 486 – 494.
Nguyễn, K. N., Nguyễn, T. T., & Hùng, T. H. (2023). Dạy học lịch sử cấp tiểu học theo mô hình giáo dục STEM đáp ứng yêu cầu đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục, đào tạo. Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Thái Nguyên, 228(04), 92 – 100.
Nguyễn , T. T. T. (2022). Dạy học tích hợp theo định hướng giáo dục STEM cho HS tiểu học bằng mô hình “EDP-5E”. Tạp Chí Giáo dục, 22(12), 1–6.
Nguyễn, V. H., & Thiều, T. T. H. (2022). Quy trình dạy môn khoa học ở tiểu học theo tiếp cận giáo dục STEM. Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội, 1, 87-94.
Saito, T., Gunji, Y., & Kumano, Y. (2015). The Problem about Technology in STEM Education: Some Findings from Action Research on the Professional Development & Integrated STEM Lessons in Informal Fields. K-12 STEM Education, 1(2), 85–100.
Thomas, B., & Watters, J. J. (2015). Perspectives on Australian, Indian and Malaysian approaches to STEM education. International Journal of Educational Development, 45, 42-53.
Tsupros, N., Kohler, R., & Hallinen, J. (2009). STEM education: A project to identify the missing components. Intermediate Unit 1: Center for STEM Education and Leonard Gelfand Center for Service Learning and Outreach.
Vũ, Đ. C., & Trần, T. T. H. (2023). Tổ chức dạy học môn toán ở tiểu học theo định hướng giáo dục STEM nhằm phát triển năng lực giải quyết vấn đề và sáng tạo cho HS. Tạp chí Giáo dục, 23(11), 6-11.

Most read articles by the same author(s)