Developing 3rd-graders’ ability to use sentence types on speaking purposes through experiential activities in Da Lat city, Lam Dong province

Duc Hung Tran1, Thi Anh Tho Nguyen2,3,
1 Faculty of Primary and Preschool Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
3 Tran Binh Trong Primary School, Da Lat city, Lam Dong province, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Using sentence patterns on speaking purposes through experiential activities is one of the important contents in teaching Vietnamese at primary level. However, in reality, teaching this domain in Vietnamese subject grade 3 currently still has some shortcomings such as: students use sentence patterns mostly inappropriately, not expressing complete ideas in communication. They also do not show interest of practice in experiential activities, as well as not being bold in communication. Teachers organize experiential activities in Vietnamese subject but they are not rich, diverse, and do not really create an exciting atmosphere in the lesson. Based on a practical survey on this domain, the article proposes some measures for improvement with experiential activities for 3rd grade students in Da Lat city, Lam Dong province, in order to contribute to supporting the teaching work of teachers, at the same time, helping students develop better communication skills.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Ngữ văn (ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TTBGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Diệp, Q. B. (2006). Ngữ pháp tiếng Việt. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Đặng, T. H. (2012). Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Quản lí giáo dục, số 43, 18-26.
Đỗ, X. T. (2019). Dạy đọc hiểu văn bản ở tiểu học. Tạp chí Giáo dục, số 427.
Hoàng, P. (1996). Từ điển tiếng Việt. Đà Nẵng: NXB Đà Nẵng.
Hoàng, P. H. (2021). Tổ chức hoạt động trải nghiệm cho học sinh trung học cơ sở qua môn Giáo dục công dân. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam.
Lê, A. (Chủ biên), Phan, P. D., & Đặng, K. N. (2015). Giáo trình Tiếng Việt 3. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, H. T. (2020). Tổ chức hoạt động trải nghiệm trong dạy học môn Toán ở trường trung học cơ sở. Luận án tiến sĩ Khoa học giáo dục, Trường Đại học Sư phạm - Đại học Thái Nguyên.
Nguyễn, T. L. K. (Chủ biên) (2022a). Tiếng Việt 3 (tập 1) (Bộ sách Chân trời sáng tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục.
Nguyễn, T. L. K (Chủ biên) (2022b). Tiếng Việt 3 (tập 2) (Bộ sách Chân trời sáng tạo). Hà Nội: NXB Giáo dục.