Strategies to interest non-it majored students in learning the basic computer skills module at Dong Thap University

Minh Quang Le1, , Thi Thu Lieu Dang2, Son Lam Huynh1
1 Foreign Languages and Informatics Center, Dong Thap University, Vietnam
2 Personel and Communist Party Affairs Department, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

This article focuses on reviewing motivation theories and learning interests, followed by analyzing and assessing students’ current learning interests in the Basic Computer Skills module in The applied ICT training program (basic level). Thereby, the article proposes some strategies to interest non-IT major students of Dong Thap University in learning this module.

Article Details

References

Dương, T. T. (2005). Phương pháp nghiên cứu khoa học giáo dục và tâm lý. Thành phố Hồ Chí Minh: NXB Khoa học Xã hội.
Dương, T. K. O. (2013). Một số hướng tiếp cận trong nghiên cứu động cơ học tập, Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, (Số 48), trang 138-148.
L-X-Xôlô-Vây-Trích. (2001). Từ hứng thú đến tài năng. NXB Văn hóa Thông tin.
Lê, V. H., Lê, N. L., & Nguyễn, V. T. (2008). Tâm lý học lứa tuổi và tâm lý học sư phạm. Hà Nội: NXB Thế Giới.
Nguyễn, V. Đ. (2007). Tâm lý học phát triển. NXB Chính trị Quốc gia.
Nguyễn, Q. U. (2005). Giáo trình Tâm lý học đại cương. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Phạm, M. H. (2004). Một số vấn đề nghiên cứu nhân cách. NXB Chính trị Quốc gia.
Phạm, T. T. (1998). Phương pháp học tập, nghiên cứu của sinh viên cao đẳng, đại học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Trần, Q. T., & Nguyễn, T. T. H. (2001). Hứng thú học tập môn tâm lý học của học sinh trường trung cấp an ninh nhân dân 2. Tạp chí Tâm lý học, số 4(145), 54-62.

Most read articles by the same author(s)