Testing and assessing learner results at high schools in Tran Van Thoi district: reality and solutions

Van Hien Duyen, Minh Gian Pham1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Testing and assessing learner results is a crucial task in the teaching and learning process. Although many solutions to improving the task over the past years have brought about positive results, there are still shortcomings and inadequacies. This article aims to analyze the role of testing and assessing learner results in the concerned process to point out those shortcomings and to propose some measures for better management of the task at high schools in Tran Van Thoi district.

Article Details

References

[1]. Hồ Sỹ Anh (2013), “Tìm hiểu về KTĐG học sinh và đổi mới KTĐG học sinh theo hướng tiếp cận năng lực”, Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, Số 50 (84), 9/2013, tr. 131-143.
[2]. Nguyễn Công Khanh (chủ biên) (2014), KTĐG trong giáo dục, NXB Đại học Sư phạm.
[3]. Trần Thị Tuyết Oanh (2008), Đánh giá và đo lường kết quả học tập, NXB Đại học Sư phạm.
[4]. Phạm Đỗ Nhật Tiến (2015), “Đổi mới đánh giá trong đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục Việt Nam”, Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 122, tháng 11/2015.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>