Quán triệt lời dạy của Bác Hồ ở một số thời điểm lịch sử vào việc triển khai chiến lược giáo dục hiện nay
Main Article Content
Abstract
While still alive, Uncle Ho showed his special interest in education. At several historic periods of time, he wrote letters of great concerns, appeals and detailed instructions to our national education. This article shows the extracts from Uncle Ho's letters in the years of 1948, 1958, 1968 with his lessons to our national education on the following basic issues: (1) Building a two-fold education: Struggling-country making; (2) Developing labor schools; (3) Striving for academic achievements.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
[1]. Hồ Chí Minh toàn tập (2000), tập 4, Nxb. Chính trị Quốc gia Hà Nội.
[2]. Hồ Chí Minh toàn tập (2000), tập 5, Nxb. Chính trị Quốc gia Hà Nội.
[3]. Hồ Chí Minh toàn tập (2000), tập 8, Nxb. Chính trị Quốc gia Hà Nội.
[4]. Hồ Chí Minh toàn tập (2000), tập 12, Nxb. Chính trị Quốc gia Hà Nội.
[2]. Hồ Chí Minh toàn tập (2000), tập 5, Nxb. Chính trị Quốc gia Hà Nội.
[3]. Hồ Chí Minh toàn tập (2000), tập 8, Nxb. Chính trị Quốc gia Hà Nội.
[4]. Hồ Chí Minh toàn tập (2000), tập 12, Nxb. Chính trị Quốc gia Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Năng lực quản lý/ lãnh đạo của người Hiệu trưởng trong bối cảnh đổi mới giáo dục , Dong Thap University Journal of Science: No. 2 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, “Giver in generosity, receiver in mind”: Behavioral norms in school motivate the truthful teaching - learning , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 6 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van Hien Duyen, Minh Gian Pham, Testing and assessing learner results at high schools in Tran Van Thoi district: reality and solutions , Dong Thap University Journal of Science: No. 17 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Insights of the concept “competence” and its application to Vietnam’ school teaching staffs and principals , Dong Thap University Journal of Science: No. 41 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Van Ban Nguyen, Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Ho Chi Minh’s wise philosophy of “people education” , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, An outlook on ‘morality-laws-lifestyles/behaviors education” for young people in the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 11 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, The role of Vietnam’s educational science in developing “Viet mind” sustainably , Dong Thap University Journal of Science: No. 42 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Minh Gian Pham, Quản lí phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông theo hướng chuẩn hóa , Dong Thap University Journal of Science: No. 1 (2012): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Reading "Ho Chi Minh – education pioneer” by Tran Van Nhung resonances and associations , Dong Thap University Journal of Science: No. 19 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities